«چرخ» دستاوردهای ایران در حوزه سلول‌های بنیادی را بررسی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸

«چرخ» دستاوردهای ایران در حوزه سلول‌های بنیادی را بررسی می‌کند

برنامه «چرخ» امروز سه‌شنبه 15 بهمن دستاوردهای ایران در حوزه‌ سلول‌های بنیادی را بررسی می‌کند.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، برنامه «چرخ» در هشتادوپنجمین قسمت از فصل ششم ساعت ۱۹ امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن دستاوردهای ایران در حوزه‌ سلول‌های بنیادی را بررسی می‌کند.
در این قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «چرخ»، حافظ آهی مجری برنامه با مسعود وثوق عضو دپارتمان سلول‌های بنیادی مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، رضا مقدسعلی عضو هیات علمی و مدیر گروه تحقیقاتی سلول‌های کلیوی پژوهشکده‌ سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان و حامد دائمی عضو هیات‌ علمی گروه مهندسی سلول پژوهشگاه رویان گفتگو خواهد کرد.
سلول بنیادی، مادر تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. محققان ایرانی توانسته‌اند حتی در پیوندهای مغز و استخوان، پوست و ترمیم بافت آسیب‌دیده‌ قلب استفاده کنند. در حال حاضر سالانه ١٢٠٠ پیوند مغز استخوان در کشور انجام می‌شود که قرار است به بیش از ۲۰۰۰ مورد افزایش پیدا کند.
گزارشی از دستاوردهای پژوهشگاه رویان و گفتگویی کوتاه با عبدالحسین شاهوردی ریاست پژوهشگاه رویان یکی دیگر از بخش‌های هشتادوپنجمین قسمت برنامه‌ «چرخ» است.
«چرخ» در هفته‌ آینده هم به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب، دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری را نقد و بررسی می‌کند.
مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسایل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری و اجرای حافظ آهی روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است