برپایی دو نمایشگاه «حافظ جان» و «اوریگامی آزادی» در گالری آرتیبیشن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

برپایی دو نمایشگاه «حافظ جان» و «اوریگامی آزادی» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار سمیرا دریا و می سم نژادرسولی به صورت همزمان روز جمعه 18 آبان ماه در گالری آرتیبشن گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری صبا، روز جمعه ۱۸ آبان ماه، نمایشگاهی از آثار سمیرا دریا و می سم نژادرسولی در گالری های شماره یک و دو آرتیبیشن گشایش می یابد.

سمیرا دریا، گاه با نقوش گیاهی و حیوانی و گسترش و ترکیب آنها در کل سطح بوم و گاه با موجودات عجیب و طرح‌واره‌های انسانی فضای بوم خود را پر می‌کند. مخلوقاتی که هرکدام در تکاپو و تقلا یا گاهی در رقص و شادی‌اند تا مفهومی را به مخاطب برسانند و مخاطب را در اعمال و رفتار خود غرق کنند. در مجموعۀ متاخر سمیرا دریا، نقش‌های تزئینی، نگاره‌های گیاهی جای خود را به اشعار حافظ می‌دهند تا در کنار هیاکل و موتیف‌های برآمده از شعر تصویر ذهنی هنرمند را از اشعار حافظ که امروزی شده‌اند را به مخاطب نشان دهد.

این نمایشگاه در سالن شمارۀ دو به همراه نمایشی از مجموعۀ جدید دیگری از می‌سم نژادرسولی در سالن شمارۀ یک آرتیبیشن برگزار خواهد شد. در این سالن، می‌سم نژادرسولی مجموعۀ جدیدش را با عنوان «اوریگامی آزادی» و با تصویر کردن احجامی کاغذین می‌سازد، گاه کاغذها و اوریگامی‌های او به صخره و گاه به ابر مبدل می‌شوند. او در این مجموعه ابایی ندارد که جنس بوم‌های خود را تغییر دهد و با تجارب جدید تکنیک متنوعی برای خلق آثار خود به‌کار برد و آثار خود را با شیوه‌ای جدید طرح‌ریزی کند. احجام‌ کاغذی می‌سم نژادرسولی خود بافتی شکننده و لطیف را القا می‌کند، تا به‌ وسیلۀ این بافت شکننده و مویین به محتواهای دیگر تعمیم داده شود تا آزادی‌های پوشالی و کم‌انسجام را به اوریگامی‌ها تمثیل کند.

سمیرا دریا، در سالن شمارۀ دو و می‌سم نژادرسولی در گالری شمارۀ یک آرتیبیشن به‌ صورت همزمان این مجموعه‌های جدید و متفاوت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

نمایش و فروش آثار هر دو نمایشگاه «حافظ جان» و «اوریگامی آزادی» ساعت ۱۶، روز جمعه ۱۸ بهمن  ۹۸ افتتاح و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد.

در ۹ روز پس از افتتاحیه نمایشگاه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم گشوده خواهد بود. مخاطبان می‌توانند به مدت ۱۰ روز برای بازدید از این نمایشگاه به گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ مراجعه کنند.

همچنین آثار این نمایشگاه برای علاقه مندانی که در تهران سکونت ندارند به‌صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن (www.Artibition.net)  به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است