هنرمندان برای آزادی زندانی اعدامی همراه شدند/ برپایی «شب تاب ۵» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
مدیر گالری طراحان آزاد به صبا گفت:

هنرمندان برای آزادی زندانی اعدامی همراه شدند/ برپایی «شب تاب ۵»

مدیر گالری طرحان آزاد از برپایی نمایشگاه خیریه «شب تاب» با هدف آزادی یک جوان محکوم به اعدام خبر داد.

رزیتا شرف جهان مدیر گالری طراحان آزاد در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا از برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان در این گالری خبر داد که با هدف آزادی زندانیان محکوم به اعدام برپا می شود.

شرف جهان گفت: گالری طراحان آزادی از روز جمعه ۲۵ بهمن میزبان یک نمایشگاه خیریه با عنوان «شب تاب» خواهد بود که به رسم هر ساله برای کمک به آزادی زندانیان محکوم به اعدام برگزار می شود و درآمد حاصل از فروش آثار برای پرداخت دیه زندانیان محکوم به اعدام هزینه می شود.

این مدیر گالری توضیح داد: مورد امسال زندانی جوانی است که در کرمانشاه به طور اتفاقی مرتکب قتلی ناخواسته شده است و حالا خانواده ولی دم  رضایت داده اند و باید دیه مقتول پرداخت شود.

شرف جهان تعداد هنرمندانی را که در این نمایشگاه آثارشان را برای فروش خیریه ارایه کرده اند حدود ۲۴۰ هنرمند ذکر کرد و گفت: در سال های گذشته برپایی این نمایشگاه حدود صدوپنجاه میلیون تومان از این طریق جمع آوری می شود و مبلغ دیه هم حدود سیصد میلیون است و این کمک عمده ای برای آزادی این محکومان به اعدام  است.

مدیر گالری طراحان آزاد با بیان این که هنرمندان مطرح بسیاری در برگزاری این نمایشگاه خیریه مشارکت دارند، از محمد احصایی، منوچهر معتبر، حسین محجوبی، فرشید مثقالی و بهرام دبیری به عنوان برخی از این هنرمندان نام برد.

نمایشگاه «شب تاب» با هدف آزادی محکومان به اعدام تاکنون چهار بار برگزار شده است و امسال پنجمین دوره این نمایشگاه روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در گالری طراحان آزاد برگزار می شود.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است