برگزاری نخستین نشست «از سفالینه‌های فلزفام ایرانی تا شکوه تکنیک راکو»

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار و فرهنگسرای اشراق، در نخستین نشست تخصصی «از سفالینه‌های فلزفام ایرانی تا شکوه تکنیک راکو» که در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود موضوع پیشینه تاریخی و تحولات تکنیک ساخت سفالینه‌های فلزفام ایرانی از سده هفتم هجری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین راستا با مطالعه نمونه‌های برجسته‌ای از آثار زرین فام ساخت کاشان (دوره ایلخانی) ویژگی‌های سبکی و روش‌های تولید باتوجه به اسناد موجود و نظریات مطرح شده در این زمینه تجزیه و تحلیل خواهد شد که در ادامه به معرفی و تحلیل تکنیک راکو در سفال معاصر جهان پرداخته و ویژگی‌های مشترک در نحوه ساخت و تولید این دو تکنیک در قالب گفتگوی کارشناسان این برنامه قرار خواهد گرفت.

همچنین مهمانان این برنامه کیانوش معتقدی پژوهشگر هنرهای اسلامی و سفال ایران، و منصور اسکندری سرامیست و مدرس تکنیک راکو هستند.

این نشست روز جهارشنبه 16 بهمن ماه ساعت ۱6 برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است و علاقه مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 77782211 تماس بگیرند.

انتهای پیام/