تجربه فیلمنامه‌نویسی مشترک/ مرگ شیرین به «ابر بارانش گرفته» رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
آرمان خوانساریان به صبا گفت:

تجربه فیلمنامه‌نویسی مشترک/ مرگ شیرین به «ابر بارانش گرفته» رسید

نویسنده فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» معتقدست مجید برزگر فضاسازی خوبی در این اثر ایجاد کرده است.

آرمان خوانساریان یکی از نویسندگان «ابر بارانش گرفته» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نگارش متن این فیلم سینمایی گفت: مجید برزگر ایده اولیه فیلمنامه را داشت و این ایده از آنجا آمده بود که سال‌ها به مساله مرگ شیرین فکر کرده بود. پس از آن که من همکاری با او را آغاز کردم، ایده اولیه را تغییراتی دادیم و شروع به نوشتن کامل آن کردیم.

وی درباره ویژگی‌های نوشتن یک فیلمنامه توسط دو نویسنده ذکر کرد: همیشه برای من این سوال پیش می‌آمد که دو نویسنده چطور یک فیلمنامه را می‌نویسند اما نگارش فیلم «ابر بارانش گرفته» به این صورت بود که برخی سکانس‌ها را من و برخی دیگر را مجید برزگر می‌نوشت و خوانش نهایی نیز توسط او صورت گرفت.

این نویسنده در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب بازیگران نیز نقشی داشته است یا خیر، توضیح داد: برای هر نویسنده‌ای مساله فیلم در زمانی به اتمام می‌رسد که نوشتن فیلمنامه تمام شده باشد و اینگونه شد که بازیگر نوجوان این کار (ارشیا نیک‌بین) را به دلیل همکاری قبلی‌ که در فیلم کوتاه با هم داشتیم به مجید برزگر پیشنهاد دادم و او هم استقبال کرد.

وی افزود: به طور معمول نظراتم با عقیده مجید برزگر تفاوت چندانی ندارد زیرا به کارش اطمینان دارم همچنین که به دلیل فاصله سنی که با او دارم در کسوت استاد برایم قرار دارد‌.

خوانساریان با اشاره به این موضوع که از خروجی کار راضی است، تشریح کرد: فرق «ابر بارانش گرفته» با فیلمنامه‌های دیگری که کار کرده‌ام در این بود که مجید برزگر کارگردانش است. او در زمینه گرافیک تحصیل کرده و فضاسازی و گرافیک این فیلم برایم بی‌نظیر بود و زمانی که فیلم را دیدم لذت بردم اما اگر بخواهم درباره رضایت از خروجی کار خودم بگویم، احساس کردم پرده نخست فیلم کمی طولانی است.

این نویسنده در پایان از کارهای جدیدش بیان کرد: اردیبهشت سال آینده فیلمبرداری پروژه‌ای را آغاز می‌کنم که کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده دارم و امیدوارم سال آینده با فیلم خودم در جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشته باشم.

دلارام صادقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است