نمایش‌های خیابانی دیده شدند/ فضای تئاترشهر شلوغ‌تر از همیشه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹
در حاشیه تئاتر فجر؛

نمایش‌های خیابانی دیده شدند/ فضای تئاترشهر شلوغ‌تر از همیشه

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رونق بیشتری به نمایش های خیابانی و همچنین محوطه تئاترشهر داده و به شعار «تئاتر برای همه» معنی داده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا با توجه به شلوغی روزمره تئاتر شهر که همیشه محل رفت و آمد هنردوست‌ها برای دیدن نمایش مورد علاقه‌شان یا تجمع دست فروشان اطراف تئاترشهر بود در حال حاضر با برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به یکی از مکان های شلوغ در روزهای اخیر تبدیل شده است و حتی اگر گذرتان به این مسیر افتاده باشد برای دیدن نمایش‌‌های خیابانی که در طول روز برگزار می شود، سری به این محوطه می زنید و از نمایش های خیابانی لذت می‌برید.

نمایش‌های خیابانی در چندسال اخیر رونق بسیاری گرفته است و جشنواره های متعددی برای آن برگزار می شود و به نقل از سامان خلیلیان  دبیر بخش خیابانی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر تنها جایی که شعار اداره کل هنرهای نمایشی با این عنوان که «تئاتر برای همه است» به درستی تبلور پیدا می کند بخش «تئاتر خیابانی» است چرا که هرجا تئاتر خیابانی است مردم با استقبال زیادی گرد آن جمع می شوند و هنر بی واسطه با مردم ارتباط برقرار می کند.

اما نکته قابل اهمیت در برگزاری این جشنواره بخش تبلیغات و فضاسازی محوطه مجموعه تئاترشهر است که به خوبی برنامه های آن در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و می توانند براساس سلیقه خود برنامه مورد نظرشان را انتخاب کنند.

اما در روز ششم سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی نمایش «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری، «سایلنت» به کارگردانی احمد نیک قلب، «مم‌ مم شو» به کارگردانی مجتبی خلیلی، «تنها یک زمین داریم» تولید بازار بزرگ ایران و «قهرمان کیست؟» به کارگردانی مارال ایزدبخش به ترتیب در ساعت‌های ۱۶ تا ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر هر نیم ساعت یک‌بار اجرا می‌شود.

در این بخش همچنین نمایش «زنی اینجا نمانده» به کارگردانی افشین خدری ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه خانه هنرمندان ایران و ۱۰:۳۰ در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر اجرا می‌شود. نمایش «مین» به کارگردانی نسا سلیمانی نیز ساعت ۱۷ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. نمایش «سایلنت» به کارگردانی احمد نیک قلب نیز ساعت ۱۱ در همین محل برای مخاطبان به اجرا در می آید

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است