۳۰۰ گروه در نخستین مهرواره سرود آفرینش شرکت کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۵

۳۰۰ گروه در نخستین مهرواره سرود آفرینش شرکت کردند

مرحله استانی مهرواره سرود «آفرینش» با حضور نزدیک به ۶هزار نفر در بخش «سرود نمایش» و ۲۵ اثر در بخش «نماهنگ» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی انجمن سرود نخستین مهرواره سرود «آفرینش» نیز در مراکز کانون سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: هدف از این اقدام تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت، مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون است.

وی افزود: سرود یک کار گروهی است و حضور در گروه‌هایی از این دست باعث تقویت فعالیت‌های گروهی و به دنبال آن تمرین زندگی میان نوجوانان می‌شود. هدف کانون این است تا از طریق هنری مانند سرود، مفاهیم مهم فرهنگی، ملی و ارزش‌های ایرانی و اسلامی را به نسل جدید با زبان و سلیقه این نسل منتقل کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره این انجمن بیان کرد: اساس فعالیت انجمن سرود و همچنین مهرواره سرود، ‌تلفیق هنرهای نمایش و سرود است به گونه‌ای که این دو هنر در کنار همدیگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصویرسازی کنند و از این جهت به عنوان یک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

زمردیان در ادامه به محتوا و مفاهیم سرودهایی که در کانون تولید می‌شود، اشاره کرد و گفت: این سرودها علاوه بر مفاهیم اساسی فرهنگی و ارزشی ما، به زبان کودک و نوجوان نیز توجه ویژه‌ای دارند و این آثار باید بتواند با مخاطب امروز ارتباط برقرار کند.

وی در بخش دیگری از توضیح‌های خود با بیان این‌که هم‌ زمان با برگزاری این مهرواره نشاط و پویایی خاصی در مراکز کانون دیده شد، گفت: نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با شعار «آینده ساختنی است» تابستان سال جاری با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد. این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ سال مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه‌های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی پرورش فکری کانون با یادآوری این که آثار تولید شده در این دوره، ملودی‌ها و ترانه‌هایی مرتبط با شعار «آینده ساختنی است» هستند، عنوان کرد: مرحله استانی این مهرواره در ۳۱ استان کشور با حضور ۶ هزار نفر در قالب ۳۰۰ گروه (که دست‌کم اعضای آن‌ها بیست نفره هستند) در بخش «سرود نمایش» و ۲۵ اثر در بخش «نماهنگ» برگزار شد.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه، داوران استانی از میان گروه‌های شرکت کننده در هر استان ۳ اثر را انتخاب و به دبیرخانه مرکزی در تهران معرفی کردند. آثار ارسالی از سوی کمیته داوری مهرواره متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی مورد بازبینی قرار گرفت و در پایان از میان ۸۹ «سرود نمایش» و ۱۷ «نماهنگ» منتخب مرحله استانی، ٨ گروه «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

زمردیان در پایان درباره غیررقابتی بودن این انجمن توضیح داد: از آنجایی که مهرواره غیررقابتی است و به دنبال معرفی نفرات اول تا سوم نیستیم، از نظر ما تمامی گروه‌های راه‌یافته به مرحله کشوری برگزیده هستند و راه‌یافتگان در این مرحله در حضور مخاطبان و داوران به صورت زنده کارشان را اجرا می‌کنند و آنچه پس از این برای کانون اهمیت دارد این است که کارشناسان و داوران به این گروه‌ها مشاوره درست بدهند و نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان و مربیان اقدام‌های لازم صورت گیرد تا در دوره‌های بعد شاهد اجراهای قوی‌تر و جذاب‌تری در این حوزه باشیم.

در بخش «سرود نمایش»، «بازی‌های محلی» از کرمانریال «رنگین‌کمان مهربانی» از فارس، «دنیای قشنگ» از یزد، «فردا را می‌سازیم» از زنجان، «اشبال کارون» از خوزستان، «خلیج‌فارس» از هرمزگان، «شهر شقایق» از گلستان و «دنیای پنهان» از گیلان و همچنین دو نماهنگ «گیلان‌زای» از گیلان و «گردوبازی» از کرمان برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شده‌اند.

همچنین مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000