۳۰۰ گروه در نخستین مهرواره سرود آفرینش شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمرديان با اشاره به اينکه به دنبال راه‌اندازی انجمن سرود نخستين مهرواره سرود «آفرينش» نيز در مراكز كانون سراسر كشور در حال برگزاری است، گفت: هدف از اين اقدام تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت، مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون است.

وی افزود: سرود يک كار گروهی است و حضور در گروه‌هايی از اين دست باعث تقويت فعاليت‌های گروهی و به دنبال آن تمرين زندگی ميان نوجوانان می‌شود. هدف كانون اين است تا از طريق هنری مانند سرود، مفاهيم مهم فرهنگی، ملی و ارزش‌های ايرانی و اسلامی را به نسل جديد با زبان و سليقه اين نسل منتقل كند.

معاون فرهنگی كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره این انجمن بیان کرد: اساس فعاليت انجمن سرود و همچنين مهرواره سرود، ‌تلفيق هنرهای نمايش و سرود است به گونه‌ای كه اين دو هنر در كنار همديگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصويرسازی كنند و از اين جهت به عنوان يک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

زمرديان در ادامه به محتوا و مفاهيم سرودهايی كه در كانون توليد می‌شود، اشاره كرد و گفت: این سرودها علاوه بر مفاهيم اساسی فرهنگی و ارزشی ما، به زبان كودک و نوجوان نيز توجه ويژه‌ای دارند و اين آثار بايد بتواند با مخاطب امروز ارتباط برقرار كند.

وی در بخش ديگری از توضيح‌های خود با بيان اين‌كه هم‌ زمان با برگزاری اين مهرواره نشاط و پويايی خاصی در مراكز كانون ديده شد، گفت: نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با شعار «آینده ساختنی است» تابستان سال جاری با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد. این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری ويژه اعضای نوجوان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ سال مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنين گروه‌های تركيبی (عضو و مربی) سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی پرورش فکری كانون با يادآوری اين كه آثار توليد شده در اين دوره، ملودی‌ها و ترانه‌هايی مرتبط با شعار «آینده ساختنی است» هستند، عنوان کرد: مرحله استانی اين مهرواره در ۳۱ استان كشور با حضور 6 هزار نفر در قالب ۳۰۰ گروه (كه دست‌کم اعضای آن‌ها بيست نفره هستند) در بخش «سرود نمایش» و ۲۵ اثر در بخش «نماهنگ» برگزار شد.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه، داوران استانی از ميان گروه‌های شركت كننده در هر استان ۳ اثر را انتخاب و به دبيرخانه مركزی در تهران معرفی كردند. آثار ارسالی از سوی كميته داوری مهرواره متشكل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی مورد بازبينی قرار گرفت و در پایان از ميان ۸۹ «سرود نمايش» و ۱۷ «نماهنگ» منتخب مرحله استانی، ٨ گروه «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» برای حضور در مرحله كشوری معرفی شدند.

زمرديان در پایان درباره غیررقابتی بودن این انجمن توضیح داد: از آنجايی كه مهرواره غيررقابتی است و به دنبال معرفی نفرات اول تا سوم نيستيم، از نظر ما تمامی گروه‌های راه‌يافته به مرحله كشوری برگزيده هستند و راه‌يافتگان در اين مرحله در حضور مخاطبان و داوران به صورت زنده كارشان را اجرا می‌كنند و آنچه پس از اين برای كانون اهميت دارد اين است كه كارشناسان و داوران به اين گروه‌ها مشاوره درست بدهند و نسبت به برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان و مربيان اقدام‌های لازم صورت گيرد تا در دوره‌های بعد شاهد اجراهای قوی‌تر و جذاب‌تری در اين حوزه باشيم.

در بخش «سرود نمایش»، «بازی‌های محلی» از کرمانريال «رنگین‌کمان مهربانی» از فارس، «دنیای قشنگ» از یزد، «فردا را می‌سازیم» از زنجان، «اشبال کارون» از خوزستان، «خلیج‌فارس» از هرمزگان، «شهر شقایق» از گلستان و «دنیای پنهان» از گیلان و همچنین دو نماهنگ «گیلان‌زای» از گیلان و «گردوبازی» از کرمان برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شده‌اند.

همچنین مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/