ویروس کرونا همچنان از هالیوود قربانی می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰

ویروس کرونا همچنان از هالیوود قربانی می‌گیرد

با ادامه بحران ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای چین، دورنمای نمایش آثار هالیوودی در این کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، با ادامه ماجرای بحران ویروس کرونا در چین، ضررهای صنعت فیلمسازی هالیوود بیش از پیش در حال افزایش است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در ماه فوریه، چندین فیلم هالیوودی نامزد جایزه اسکار و آثار شاخص استودیوهای بزرگ فیلمسازی در چین به نمایش درآیند اما ظهور ویروس کرونا و شیوع وسیع آن در این کشور باعث شد بیش از ۷۰ هزار سالن سینما در چین تعطیل و تمام برنامه‌های از پیش تعیین شده لغو شوند.

این موضوع فقط دامن فیلم‌های آمریکایی را نگرفته و شامل فیلم‌های داخلی این کشور هم است و نمایش آثار چینی که قرار بود در نیمه اول ماه فوریه و جشن‌های آغاز سال نوی چینی انجام شوند، همگی به زمانی دیگر موکول شده‌اند.

از آثار هالیوودی که اکران آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است می‌توان به «خرگوش جوجو» اشاره کرد که قرار بود ۱۲ فوریه به نمایش درآید. برنامه اکران «زنان کوچک» کمپانی سونی برای ۱۴ فوریه و «دولیتل» یونیورسال برای ۲۱ فوریه تنظیم شده بود و به دنبال این آثار قرار بود فیلم شاخص و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم یعنی «۱۹۱۷» به نمایش درآید که هم اکنون همه این برنامه‌ها لغو شده است. آخرین نمایش حذف شده نیز مربوط به «پسر جهنمی» است که قرار بود ۲۸ فوریه روی پرده‌ها بیاید.

«داستان ازدواج» که تا کنون توسط نتفلیکس در اکثر نقاط جهان به نمایش درآمده است همچنان برنامه اکران خود در چین را در دستور کار دارد و قرار است با «سونیک خارپشت» پارامونت، ۲۸ فوریه نمایش خود را در چین آغاز کنند.

تعطیلی سینماها در چین برای بعضی از این آثار به پرداخت بهای سنگین‌تری منجر شده است. به عنوان مثال ساخت فانتزی ماجراجویانه «دولیتل» برای یونیورسال نزدیک به ۱۷۵ میلیون دلار آب خورده و این در حالی است که این اثر پرخرج در گیشه‌های آمریکا توفیق چندانی نیافته و تا کنون به سختی توانسته است از مرز  فروش ۱۲۶ میلیون دلار عبور کند. این امید وجود داشت که «دولیتل» به واسطه محبوبیت رابرت دونی جونیور در چین بابت نقش‌آفرینی‌های قبلی این بازیگر در فیلم‌های مارول، سود خوبی را نصیب کمپانی سازنده خود کند که با این تفاسیر همه آن‌ها هم‌اکنون نقش بر آب است.

منطق پشت برنامه‌ریزی نمایش آثاری چون «جوجو خرگوش»، «زنان کوچک» و «۱۹۱۷» در این مقطع زمانی خاص در چین به درخشش احتمالی این آثار در اسکار ۲۰۲۰ و انعکاس آن در فروش این کشور باز‌ می‌گردد. در سال‌های قبل موفقیت فیلم‌هایی همچون «لالالند» و «کتاب سبز» در اسکار باعث توجه گسترده مخاطبان چینی به آن‌ها و افزایش فروش آن‌ها در این کشور شد.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است