«خودنگاره‌ها»ی منوچهر معتبر کتاب شد/ انتشار در ۵۰ نسخه محدود و نفیس | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱

«خودنگاره‌ها»ی منوچهر معتبر کتاب شد/ انتشار در ۵۰ نسخه محدود و نفیس

کتابی از آثار خودنگاره منوچهر معتبر به شکل نفیس و در تعداد محدود 50 نسخه با چاپ دستی سیلک اسکرین به چاپ رسید.

منوچهر معتبر هنرمند طراح و نقاش در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره نمایشگاهی که به تازگی از آثارش در گالری «طراحان آزاد» برپا شده است، بیان کرد: در نمایشگاه «خودنگاره ها» تعدادی از آثارم مربوط به دوره های مختلف کاری من روی دیوار است و کتابی از مجموعه آثار من با عنوان «خودنگاره ها» نیز به شکل بسیار نفیس به صورت چاپ سیل اسکرین و در تعداد محدود به چاپ رسیده است.

رزیتا شرف جهان مدیر گالری طراحان آزاد نیز در توضیح آثار این نمایشگاه و کتابی که بر اساس این آثار منتشر شده است، به خبرنگار صبا گفت: محور نمایشگاه کتابی است از خودنگاره های آقای منوچهر معتبر که شامل بیست سلف پرتره و خودنگاره است که در سال های مختلف کار شده است.

این مدیر گالری با بیان این که منوچهر معتبر بیشترین تعداد خودنگاره را در میان دیگر هنرمندان دارد، اظهار کرد: آقای معتبر بیشترین تعداد سلف پرتره ها را نسبت به دیگر هنرمندان کار کرده است و توجه ویژه ای به این ژانر دارد و کارهای شاخصی هم در این زمینه دارند.

وی افزود: در کتاب خودنگاره های آقای منوچهر معتبر ۲۰ اثر طراحی به صورت نفیس به چاپ رسیده است و اصل آثار نیز به همراه ۸ اثر چاپی دیگر که در ۱۰ نسخه به چاپ رسیده است، روی دیوار گالری طراحان آزاد است که آثار چاپی برای فروش ارایه شده است.

شرف جهان شمارگان کتاب منتشر شده را نیز در تعداد محدود ۵۰ نسخه ذکر کرد و گفت: این کتاب را آقای مازیار مصور رحمانی به صورت نفیس با چاپ دستی کار کرده اند که همه آثار درون کتاب نیز به امضای آقای منوچهر معتبر رسیده و قیمت آن ۲۵ میلیون تومان است.

نمایشگاه «خودنگاره ها» منوچهر معتبر تا دوشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است