خاله قاصدک و عروسک «چی» به سری جدید «رنگین کمان» می‌آیند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، سری جدید برنامه «رنگین کمان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما در ایام دهه فجر به تهیه‌کنندگی پیمان نوراسماعیلی از سه‌شنبه 15 بهمن ماه برنامه ساعت 15 روی آنتن می‌رود.

نوراسماعیلی درباره این برنامه بیان کرد: فصل جدید برنامه «رنگین کمان» از سه قسمت کلی فضای استودیویی برنامه، «محله چگونه چی؟» و انیمیشن‌های برنامه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رویکرد این برنامه آموزشی است و موضوع کلی آن چگونگی زندگی و تعاملات در محله و اجتماع هست و تلاش شده است بر فضای آموزشی مبتنی با خلاقیت و اکتشاف متن‌ها نوشته شود. همچنین در سری جدید برنامه «رنگین کمان» به سراغ دانش آموزان رفتیم یعنی گروه سنی 7 تا 9 ساله که به عنوان شرکت کننده به برنامه «رنگین کمان» می‌آیند.

تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» درباره موضوع یکی از آیتم‌های این برنامه توضیح داد: یکی از آیتم‌های این برنامه «محله چگونه چی؟» است که در این قسمت قرار است کشف برای شرکت کنندگان برنامه اتفاق بیفتد و گاهی هم قرار است یک فضای فانتزی ساده برای ایجاد احساس زندگی (به سبک بزرگ‌ترها) و شناخت مشاغل و کارها و… را برای بچه‌ها تداعی کند.

نور اسماعیلی درباره اعضایی که در این برنامه حضور دارند، عنوان کرد: در سری برنامه «رنگین کمان» ما یک عروسک و یک خاله (خاله قاصدک) و یک صدا که اسمش بزرگخوان است، داریم. اسم عروسک ما «چی» است و 8 سال سن دارد و او یک برادر به نام «چرا» دارد و بزرگخوان نیز مرد بزرگ محله هست که دانا و بسیار مهربون است و همه اعضای محله براش ارزش و اعتبار خاصی قائل هستند.

این تهیه‌کننده در پایان با اشاره به قسمت انیمیشن‌های برنامه یادآور شد: سعی کردیم از مجموعه‌های انیمیشن جدید استفاده کنیم ولی در روزهای اول برنامه زیرنویس‌هایی خواهیم داشت مبنی بر اینکه بچه‌ها چه انیمیشن‌هایی رو دوست دارند و بنا بر نظر آن‌ها چیدمان انیمیشن‌ها رو تغییر خواهیم داد.

برنامه «رنگین کمان» با اجرای خاله قاصدک (مریم وطن پور) و صدا پیشگی شیوا رضوی پور (عروسک چی) و امیر ابولقاسمی (بزرگخوان) روی آنتن می‌رود که سرپرست نویسندگان برنامه ندا کشاورز هست و با سردبیر و مدیر گروه محتوای برنامه سارا سلیمی نمین در ایجاد فضایی شاد و علمی همکاری می‌کنند.

سری جدید برنامه «رنگین کمان» از روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه در شبکه پنج سیما پخش می‌شود و پخش این برنامه روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه ساعت 15 خواهد بود و روزهای جمعه منتخب این سه روز برای مخاطبان پخش خواهد شد و سه روز ابتدایی هفته (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) برنامه تکرار می‌شود.

انتهای پیام/