نویسنده مطرح ایتالیایی درگذشت/ وداع با خالق کارآگاه مونتالبانو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶

نویسنده مطرح ایتالیایی درگذشت/ وداع با خالق کارآگاه مونتالبانو

آندره‌آ کامیلری نویسنده و کارگردان سرشناس ایتالیایی و خالق شخصیت كارآگاه مونتالبانو در سن 93 سالگی درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از یورونیوز، آندره‌آ کامیلری نویسنده و کارگردان ایتالیایی روز چهارشنبه در پی عوارض ناشی از یک حمله قلبی در سن ۹۳ سالگی در شهر رم درگذشت.

کامیلری از ماه ژوئن به دلیل حمله قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شهر رم بستری بود. حال عمومی این شخصیت فرهنگی و سرشناس ایتالیایی طی ساعات گذشته رو به وخامت نهاد و در نهایت روز چهارشنبه در همان بیمارستان از دنیا رفت.

این نویسنده تبحر خاصی در نگارش رمان های پلیسی و داستان های مهیج و ترسناک داشت به نحوی که از او به عنوان «پاپ» در این ژانر از ادبیات ایتالیا یاد می کنند. کامیلری همچنین خالق شخصیت کارآگاه مونتالبانو است که از آن به عنوان یکی از شخصیت های مانگار رمان های پلیسی در اروپا نام می برند.

آندره‌آ کامیلری پیش از آنکه به عنوان یک رمان نویس به شهرت جهانی برسد در زمینه کاگردانی تئاتر، تلویزیون و نگارش سناریو فعال بود و بارها آثاری را از ساموئل بکت و لوئیجی پیراندلو به روی صحنه برد.

دریافت نشان شایستگی از جمهوری ایتالیا، بالاترین درجه رتبه ‌بندی مدال ‌های این کشور از جمله افتخارات ملی آندره‌آ کامیلری محسوب می شود.

آندره‌آ کامیلری ششم سپتامبر ۱۹۲۵ در یکی از شهرهای ساحل جنوبی سیسیل به دنیا آمد و در شهر رم چشم از جهان فرو بست. لوییجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا با انتشار پیامی به این مناسبت نوشت: «برای سیسیل که پسرش را از دست داده این خبر بسیار غم انگیز است و نیز برای ایتالیا که شاهد از دست رفتن یک استاد بزرگِ زندگی است.»

انتشار خبر درگذشت آندره‌آ کامیلری، این فعال سابق کمونیست موجی از تاثر و افسوس را در سراسر ایتالیا به راه انداخته است. هواداران این شخصیت برجسته فرهنگی با انتشار پیامی روی شبکه های اجتماعی نوشتند: چاو مائسترو! (خداحافظ استاد!)

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است