تعداد خاصی هنرمند هر ساله در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
امین الله رشیدی در گفتگو با صبا:

تعداد خاصی هنرمند هر ساله در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند

امین الله رشیدی می گوید جشنواره فقط به تعداد محدودی از هنرمندان اختصاص ندارد ولی هر سال تعداد خاصی از هنرمندان حضور دارند.

امین الله رشیدی خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر باید یک هدف مشخص داشته باشد و نباید هر سال یک هدف جدید برای آن در نظر بگیریم. اگر بتوانیم جشنواره ها را به یک هدف واحد برسانیم مطمئن هستم هر سال شاهد پیشرفت آن ها خواهیم بود.

رشیدی در ادامه بیان کرد: هنرمندان در طول یک سال چندین کنسرت برگزار می کنند ولی برای این جشنواره بهترین آثار خود را اجرا می کنند. زیرا این جشنواره برای آنها مهم و ضروری است. پس باید برای هنرمندان و مخاطبان ارزش قائل باشیم و به هر کسی اجازه ندهیم به صحنه برود زیرا خیلی ها فقط عنوان موسیقیدان را یدک می کشند.

این خواننده با اشاره به اینکه هر سال باید از هنرمندان جدید دعوت شود، تاکید کرد: جشنواره فقط به تعداد محدودی از هنرمندان اختصاص ندارد ولی هر سال تعداد خاصی از هنرمندان حضور دارند و به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان دلگیر هستند زیرا جشنواره موسیقی متعلق به همه است.

وی اظهار کرد: مهم ترین ویژگی این جشنواره تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان است. زیرا موسیقی تا به امروز به کمک آنها رشد کرده است. مسئله دیگر بخش بین الملل است که باید به آن توجه شود زیرا با یک تیر دو نشان می زنیم هم مخاطبان را با موسیقی های دیگر آشنا می کنیم هم موسیقی ایرانی و مناطق مختلف ایران را معرفی می کنیم.

این هنرمند بیان کرد: زمانی که هنرمندان متفاوت که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند در کنار هم قرار بگیرند و با هم برنامه ریزی کنند سبب می شود جشنواره خاص برگزار شود. سبک های متفاوت برای جشنواره لازم و ضروری است زیرا از هر ژانری باید اجرا داشته باشیم تا همه سلیقه ها را در بر گیرد.

این خواننده پیشکسوت در پایان گفت: همچنین پیشکسوتان می توانند با برنامه ریزی درست سمت و سوی جشنواره را تغییر دهند که امیدواریم این اتفاق در جشنواره امسال رخ دهد. جشنواره موسیقی فجر از حضور هنرمندان جوان استفاده کرده است که این جوانان می توانند به صحنه بروند و در درجه اول کار گروهی را یاد بگیرند و بتوانند بیاموزند چگونه در مقابل مخاطب به اجرای برنامه بپردازند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است