سازمان اوج فیلمی ساخت که در آن ویگن و شجریان می خوانند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
نشست رسانه ای «آبادان یازده 60»؛

سازمان اوج فیلمی ساخت که در آن ویگن و شجریان می خوانند!

نشست مطبوعاتی «آبادان یازده 60» بعد از نمایش این فیلم در سومین روز از جشنواره فجر38 برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سومین فیلم به نمایش درآمده در سومین روز از سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر متعلق به «آبادان یازده ۶٠» به کارگردانی مهرداد خوشبخت بود و بعد از نمایش فیلم نشست مطبوعاتی عوامل فیلم با اصحاب رسانه با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.
کیوان امجدیان منتقد نشست گفت: سینمای ما اگرچه به سوپرهیرو ها نیاز دارد اما اگر دنبال فیلم ملی می گردیم باید در «آبادان یازده ۶٠»ها آن را پیدا کنیم. این فیلم قهرمان داشت اما قهرمان بازی نداشت و به عنوان نکته دیگر اینکه فیلم درباره رسانه است و به ما یادآوری می کند که رسانه می تواند تنها شریان حیاتی یک کشور باشد.

مهرداد خوشبخت درباره اینکه در نگارش فیلمنامه تا چه حد به واقعیت وفادار بوده اند، توضیح داد: این نکته را در ابتدا بگویم که این چیزی که دیدید نسخه نهایی فیلم ما نبود. همه بخش‌های این فیلم به واقعیت نزدیک بود و برخی از اسامی فیلم واقعی بود. به جز بیست دقیقه آخر فیلم، مابقی آن برگرفته از واقعیت بود.

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران گفت: تلاش کردیم فیلم واقع گرا باشد و سراغ بازیگران قوی رفتیم تا تیم ۱۰ نفره رادیو را تشکیل دهند نه اینکه یک بازیگری بیشتر از دیگران دیده شود.
در ادامه علیرضا کمالی درباره نقش خود گفت: باید از فیلم فاصله بگیرم تا بتوانم درباره آن حرف بزنم.
همچنین حمیدرضا محمدی درباره نقش خود گفت: همچنان نمی توانم درباره کار صحبت کنم و امیدوارم عضو خوبی برای این فیلم بوده باشم.
در ادامه این نشست ویدا جوان درباره نقش آفرینی خود گفت: این نقش را دوست داشتم چون تحولی در شخصیتش اتفاق می افتد و خود قصه رادیو آبادان جذابیت زیادی برای من داشت.
شبنم گودرزی نیز درباره نقش خود توضیح داد: این نقش وجدانی داشت که پذیرفت در محیط مردانه کمک کند. همیشه به این داستان جنگ عِرق داشته ام و نقش سختی بود و خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم.

خوشبخت هم در ارتباط با لهجه‌های فیلم گفت: حضور جهانگیر میرشکاری برای آموزش لهجه بسیار موثر بود.

بهزاد عبدی درباره کم رنگ بودن موسیقی فیلم گفت: موسیقی فیلم همه جا حضور داشت و کم حجم هم نبود و حضورش کاملا احساس می شد. موسیقی ارمنی یکسری فواصل دارد و موسیقی فیلم ارمنی نیست. بخشی از موسیقی ارمنی در فیلم اجرا می‌شود و به دنبال بیان این موضوع بودم که نشان دهم کارکتر با موسیقی ارمنی آشنایی دارد.
حسن کلامی تهیه‌کننده هم درباره این فیلم گفت: در مورد انتخاب این داستان فیلمنامه‌ای را خواندم و اصل داستان و‌ ماجرای آن را دوست داشتم به این دلیل که قهرمان بازی داشت و‌ مقاومت مردمی را نشان می‌داد. در جنگ تنها کسانی که در خط مقدم جنگیدند دفاع‌کننده از میهن نبودند بلکه در پشت خط مقدم نیز بسیاری از افراد فداکاری کردند. ما به دنبال نشان دادن آن‌ها و یادآوری تلاش‌هایشان بودیم.
وی درباره چینش بازیگران این فیلم گفت: ستاره هایی در سینما هستند که به فروش کمک می کنند و دستمزدشان هم خیلی بالا است ولی قرار نبوده است که فیلم ما پرخرج باشد.

کلامی ادامه داد: امیدوارم مخاطبان با سوالات خود ما را نقد کنند تا نقاط قوت وضعف‌مان بفهمیم.

او درباره عدم حضور بازیگران چهره در فیلم افزود: انتخاب بازیگران شناخته شده در دیده شدن فیلم موثر است اما  ما به دنبال گران تمام شدن هزینه فیلم نبودیم.

صمدی هم در پاسخ به این انتقاد که لباس بازیگران بیشتر از اینکه شبیه به دهه ۶۰ باشد به بسیجی‌های دهه ۹۰ شباهت دارد، گفت: ما در مرحله پیش تولید بیش از هزار عکس دیدیم و لباس‌ها از روی یکسری از عکس‌ها و براساس مستندات انتخاب شدند.

خوشبخت درباره منابع مطالعه فیلم و تحقیقاتشان اظهار کرد: کتاب «فرکانس یازده۶۰» اصلی‌‌ترین منبع  ما بود و در کنار آن از منابع تحقیقی چند کتاب و مصاحبه با کارمندان رادیو نیز استفاده کردیم.

کارگردان فیلم بیان کرد: این فیلم در ارتباط با رسانه است و از اهالی رسانه می‌خواهم آن را حمایت کنند. ما گذشته را رها کردیم و اگر به گذشته برگردیم می‌توانیم آینده را بسازیم.

کارگردان این فیلم درباره روایت فیلم که به دهه های قبل تاریخ انقلاب برمی گردد، بیان کرد: اگر به گذشته برگردیم می توانیم آینده را نیز تحت تاثیر قرار بدهیم. کسی باور نمی کرد سازمان اوج پشت فیلمی است که در آن ویگن می خواند و شجریان پخش می شود و ارمنی نقش مهمی در آن دارد.
خوشبخت در پایان گفت: جنگ ذوالفقاری را خیلی دوست دارم بسازم  که در فیلمنامه بود اما به دلیل کمبود پول نتوانستیم آن بخش را بسازیم و پایان دیگری برای آن درنظر گرفتیم. ما سازمان اوج را مجاب کردیم که دوران تیر و تفنگ گذشته است و فیلمی درباره مقاومت مردمی ساخته ایم که امیدوارم شما هم از این فیلم حمایت کنید.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است