ادای دین به تارکوفسکی در «ابر بارانش گرفته»/ مستقل ها مقابل دولتی ها! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
در نشست رسانه ای مطرح شد؛

ادای دین به تارکوفسکی در «ابر بارانش گرفته»/ مستقل ها مقابل دولتی ها!

نشست خبری «ابر بارانش گرفته» در سومین روز از جشنواره ملی فیلم فجر ۳۸ با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در سومین روز از سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر فیلم «ابر بارانش گرفته» به کارگردانی مجید برزگر در سانس دوم در پردیس ملت به نمایش در آمد و پس از آن نشست مطبوعاتی این فیلم با حضور عوامل و اهالی رسانه برگزار شد.

ابتدا نازنین احمدی درباره نقش خود و قبول این نقش گفت: این نقش کم دیالوگی نبود اما وقتی مجید برزگر طرح را به من داد آن را دوست داشتم و شیفته فیلمنامه شدم و ایشان همیشه همراه من بودند و به من کمک کردند.

برزگر درباره اکران این فیلم توضیح داد: در این سال های اخیر سینمای ایران کم تماشاگر بوده است و من فیلم را برای اقلیتی خواهم ساخت که سلیقه آن ها را دوست دارم.

وی درباره ادای دین به سینمای تارکوفسکی گفت: در سکانس لیوان ادای دینی به تارکوفسکی داشتم زیرا من علایقی دارم که در مسیر آن ها حرکت می‌کنم.

کارگردان «ابر بارانش گرفته» درباره موسیقی ای که در فیلم جریان داشت، گفت: فیلم تماما موسیقی داشت و قطعه‌ای از بتهوون در سراسر فیلم تکرار می‌شد.

برزگر درباره نقش نازنین احمدی در سکانس لیوان عنوان کرد: در این سکانس نازنین احمدی در نقش سارا یک تنهایی را تجربه می‌کند که فکر کردیم این لحظه می‌تواند رویه سارا در فیلم را تغییر دهد.

علیرضا ثانی فر درباره نقش خود در این فیلم گفت: کار کردن با مجید برزگر برای من آرزو بود. نقش همسر سارا را در این فیلم داشتم که اتفاقی بین این دو شخص می افتد و من تمام تلاشم ساده ساختن این اتفاق بود.

آرمان خوانساریان یکی از نویسندگان «ابر بارانش گرفته» درباره نگارش مشترک فیلمنامه با برزگر توضیح داد: برزگر طرحی داشت و ما روی آن تمرکز کردیم. آن طرح شاعرانه و بیشتر نزدیک به کارهای کوتاه این کارگردان بود و من به روزمرگی این شاعرانه ها و ساده کردن دیالوگ ها مانند سینمای تارکوفسکی پرداختم.

برزگر در پاسخ به این پرسش که ایده این فیلم برای چند سال پیش بوده است و برای پیدا کردن لوکیشن آن چقدر زمان سپری شده است، گفت: وقتی خبری را درباره خودکشی چند خواهر خواندم در نهایت تصمیم به نوشتن این فیلمنامه با همکاری خوانساریان گرفتم. این فیلم کاملا مستقل است و خیلی زمان برد تا لوکیشن مورد نظر پیدا شود. من عمارت ویژه ای در شمال ایران را می‌خواستم که در نهایت در بندر کیاشهر پیدایش کردم. حتی بازیگران آن شکلی که من می خواستم بازی کردند.

برزگر درباره صداگذاری این کار که توسط ایرج شهزادی بود و به نقدهایی که در طول نشست به آن وارد شد، گفت: امروز وقتی فیلم را در سالن دیدم فهمیدم که باید تغییری در صداگذاری فیلم اتفاق بیفتد و در چند سکانس متوجه این مشکل شدم. در استودیو اصلا به این شکل نبود اما در سالن نوساناتی دیده می‌شد.

مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری این فیلم از چالش کار با برزگر گفت: زمانی که پیشنهاد این کار به من داده شد می‌دانستم بسیار هیجان انگیز و جذاب است. نزدیکی زیادی با فیلمنامه احساس کردم و اینکه فیلم به چنین ویژگی بصری ای رسید یک تصمیم جمعی بود و رسیدن به شرایطی که ما را از منطق روزانه جدا می کند جزو هدف ما برای شکل بصری فیلم بوده است.

الهام صالحی طراح چهره‌پردازی درباره گریم بازیگران این فیلم گفت: قرار نیست گریم همیشه دیده شود و چشم را بدزدد و من سعی کردم که زندگی روزمره را در گریم خود نشان دهم.

لیلا نقدی پری طراح صحنه و لباس درباره طراحی لباس «ابر بارانش گرفته» توضیح داد: احساس می‌کنم که سینمای مستقل در مقابل سینمای دولتی تنهاست و ممنونم که ما را همراهی می‌کنید. درباره صحنه و لباس فیلم تلاش کردیم در خدمت فیلم باشیم.

ارشیا نیک‌بین درباره اولین تجربه بازیگری خود گفت: این فیلم اولین تجربه من برای بازیگری بود و افتخار می‌کنم اولین کار من با مجید برزگر بود.

برزگر درباره اینکه این فیلم می‌توانست یک نمایش باشد، گفت: بله اما کار من ساختن فیلم است و فیلمش را ساختم.

مزدک میرعابدینی درباره نقش خود در این فیلم گفت: همکاری با برزگر باعث افتخار من است و امروز اولین بار بود که این فیلم را دیدم. من حدود ۱۲ سال است به جشنواره ملی فیلم فجر می‌آیم ولی فجر امسال فجر بسیار عجیبی است.

برزگر همچنین در پایان درباره تحقیق هایی که برای ساخت این فیلم انجام داده است، گفت: ما برای ساخت این فیلم مشاوره پزشکی داشتیم و درباره تمام نکات پزشکی که در فیلم است تحقیق کرده بودیم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است