خداحافظی با اکثر برنامه‌های زنده تلویزیون/ این تصمیم موقتی است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
صبا بررسی کرد؛

خداحافظی با اکثر برنامه‌های زنده تلویزیون/ این تصمیم موقتی است؟

به نظر می رسد پرونده اکثر برنامه های زنده تلویزیون تا اطلاع ثانوی بسته است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، از مدتی پیش مساله حذف برنامه های زنده تلویزیون و ضبط آنها به شکل غیر زنده در راس خبرها قرار گرفت و این مساله با خود نقد و نظرهایی را هم به دنبال داشت به ویژه اینکه منتقدانِ این اتفاق معتقد بودند دولت در این اتفاق نقش پررنگی داشته است و برای حذف انتقادها به دولت و مسئولان آن برنامه ها از حالت زنده خارج می شوند تا کنترل روی آن‌ها بیشتر شود.

توقف پخش زنده سه برنامه‌ گفتگومحور «عصرانه»، «جهان‌آرا» و «ثریا» که به ترتیب از شبکه های افق و یک سیما روی آنتن می‌روند بیشترین چالش ها را در این زمینه ایجاد کرد ولی محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در گفتگو با صبا با اشاره به ضبطی شدن برخی برنامه های زنده سیما آن را در چارچوب اجرای آیین‌نامه جامع مدیریت برنامه های زنده سیما توصیف و تصریح کرد: از مدت‌ها قبل با تدوین این آیین نامه که خبرگان برنامه های تلویزیونی آن را تهیه کرده اند، قرار شد تعداد برنامه های زنده روی آنتن سیما مدیریت شود تا شاهد افزایش غنای محتوایی برنامه ها باشیم.

و اما مساله با این اظهارنظر رسمی و قاطع مدیر روابط عمومی صدا و سیما پایان نیافت و مرتضی میرباقری معاون سیما هم در پاسخ به حاشیه سازی برنامه‌های زنده «جهان آرا» و «ثریا» طی هفته‌های اخیر گفت: این‌ها برنامه‌هایی خوب و قوی در زمینه‌های انقلابی هستند و قرار نیست که چنین برنامه‌هایی وجود نداشته باشد، اما به دلیل اینکه زنده بودن آن‌ها لطماتی را به رسانه، برنامه و افکار عمومی وارد کرده بود، سازمان با کاری حرفه‌ای و کارشناسی تصمیم گرفت «جهان‌آرا» و «ثریا» ضبطی شوند تا خطاهایشان به حداقل برسد.

این اتفاقات در حالی افتاد که برنامه سینمایی «هفت» شبکه سه نیز در ایام سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به طور زنده پخش نمی شود؛ اتفاقی که گفته شده موقتی است!

دیری نپایید که بهروز افخمی مجری برنامه «نقد سینما» در شبکه پنج سیما نیز با بیان اینکه همیشه برنامه ضبط شده را به دلیل امکان تدوین و حذف شلختگی‌ها ترجیح داده‌ است، عنوان کرد: همواره با اکراه زیر بار برنامه زنده رفته‌ام. وی ابراز امیدواری کرد با شبکه پنج به توافق برسد تا «نقد سینما» از این به بعد به صورت ضبطی روی آنتن برود.

همه این اتفاقات این گمانه و خبر تایید نشده را قوت بخشید که به دلیل حساسیت های پیش رو تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه و روزهای پر تنش و اتفاقاتی که از آبان تا آذر ماه پشت سر گذاشته ایم، برنامه های زنده تلویزیون به غیر از بخش های خبری و فعلا برنامه های صبحگاهی تا اطلاع ثانوی به شکل ضبطی روی آنتن بروند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500