کالای ایرانیِ باکیفیت جایزه می‌دهیم/ «ایرونی جات» در آستانه پخش

سام نوری بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار صبا از دلیل تصمیمش برای پذیرفتن اجرای مسابقه در دست تولید «ایرونی جات» که قرار است از شبکه ایران کالا پخش شود، گفت: من چون هم در حوزه صنعتی فعالیت می کنم و هم در حوزه هنر سابقه کار دارم، احساس کردم می توانم مسابقه ای با موضوع اقتصادی را اجرا کنم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه برای حمایت از کالای ایرانی است و به همین دلیل در شبکه ایران کالا ساخته و پخش می شود، توضیح داد: با وجود اینکه برخی از مدیران سعی کردند این مسابقه را به شبکه خودشان ببرند ولی این برنامه درنهایت در شبکه ایران کالا ماند. البته برای من فرقی نمی کرد این برنامه از کدام شبکه پخش شود زیرا به موضوع آن علاقه دارم گرچه به دلیل اینکه ایران کالا، شبکه جدید و تازه نفسی است و مدیر مجربی هم دارد فکر می کنم برنامه «ایرونی جات» در این شبکه موفق تر خواهد بود.

نوری درباره ویژگی های این برنامه و جوایزی که به شرکت کنندگان می دهند، گفت: ما به برندگان مسابقه محصولات ایرانی جایزه می دهیم ولی فقط ایرانی بودن کالا مهم نیست بلکه مساله کیفیت یک اصل است، برای مثال سعی می کنیم از خودروسازان خودرویی را بگیریم که استانداردها و مسایل ایمنی در تولید آن رعایت شده باشد یا سعی می کنیم موتورسیکلت برقی جایزه بدهیم زیرا برقی بودن باعث می شود محیط زیست کمتر آلوده شود. همچنین اگر یخچالی جایزه می دهیم سعی می کنیم درجه یک باشد یعنی فقط صرفا تبلیغ یا عرضه کالا ایرانی نباشد، مثلا بین چهارصد شرکتی که یخچال می سازند سه شرکتی را انتخاب کردیم که بهترین مدل را می سازند، کم مصرف هستند و به مصرف‌کننده اهمیت می دهند.

وی درباره دلیل طولانی شدن فاصله پیش‌تولید و تولید اینگونه توضیح داد: این مسابقه با مشارکت شبکه و تولیدکنندگان ساخته می شود یعنی بخشی از هزینه جوایزی را که پرداخت می شود خود شبکه پرداخت می کند و بخش دیگر را هم دوستان تولیدکننده به عنوان تبلیغ ارایه می دهند. چون در دی و بهمن ماه سال 97 در انتهای سال بودیم و دوستان همه هزینه های تبلیغاتشان را انجام داده بودند و مبلغی برای هزینه جدید نداشتند مجبور شدیم برنامه را به سال جدید منتقل کنیم که تولیدکنندگان بتوانند در بودجه 98 خود هزینه تبلیغات مسابقه را جا بدهند.

این مجری در پاسخ به اینکه چه شاخصه هایی را برای اینکه در اجرا با مردم بهتر ارتباط برقرار کند در نظر گرفته است، گفت: من چون خودم مصرف‌کننده و در این جامعه زندگی می کنم با شرکت کنندگان همذات پنداری دارم بنابراین خیلی کار سختی نیست.

مجری برنامه «ایرونی جات» درباره زمان پخش برنامه اینگونه اطلاع داد: امیدواریم که نیمه دوم مرداد مسابقه پخش شود ولی همه چیز به شبکه بستگی دارد.

نوری در پایان عنوان کرد: خیلی خوشحال هستیم که قدمی برای اینکه مردم را دوباره متوجه کالای ایرانی کنیم برداشته ایم تا یادآوری کنیم استفاده از کالای ایرانی حمایت از چرخه تولید ملی، حمایت از کارگر ایرانی و حمایت از کارمند ایرانی است. همه کارهایی که در این برنامه انجام می دهیم با این هدف است که به گردش اقتصادی کشور کمک کنیم و امیدواریم گامی هرچند کوچک هرچند ناچیز برای اینکه بتوانیم زندگی مردم را بهتر کنیم و سازمان ها و تولیدکننده ها بتوانند کمی راحت تر کار کنند، برداریم.