معاون سیما: قطع پخش زنده «جهان آرا» و «ثریا» به دلیل استمرار خطاها بود

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری در جمع خبرنگاران در پاسخ به حاشیه سازی برنامه‌های زنده «جهان آرا» و «ثریا» طی هفته‌های اخیر گفت: این‌ها برنامه‌هایی خوب و قوی در زمینه‌های انقلابی هستند و قرار نیست که چنین برنامه‌هایی وجود نداشته باشد، اما به دلیل اینکه زنده بودن آنها لطماتی را به رسانه، برنامه و افکار عمومی وارد کرده بود، سازمان با کاری حرفه‌ای و کارشناسی تصمیم گرفت «جهان‌آرا» و «ثریا» ضبطی شوند تا خطاهایشان به حداقل برسد.

معاون سیما افزود: در برخی موارد مطالبی را کارشناسان و مهمانان ناخواسته مطرح می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی شد و پس از آن خودشان عقیده داشتند که نمی‌خواستند آن را بیان کنند و در مواردی مجری تسلط کافی برای اداره صحنه را نداشت.

وی تاکید کرد: در این موارد هم افکار عمومی حساس بود و هم نهادهای بالادستی، نهادهای امنیتی و فرهنگی تذکراتی را دادند. ما نیز به دلیل اینکه این برنامه‌ها ضرورتی برای زنده روی آنتن رفتن شان نبود و هم این که خطاها استمرار داشت، تصمیم گرفتیم آن‌ها را به صورت ضبط شده پخش کنیم.

معاون سیما در پایان تصریح کرد: این تصمیمی قانونی بود که سازمان گرفته است و همه باید به قانون عمل و تمکین کنیم در نتیجه کسی نمی تواند بگوید به قانون عمل نمی‌کنم. روابط عمومی سازمان نیز اطلاع رسانی لازم را انجام داده بود و پخش این برنامه های شاخص تلویزیون که مورد علاقه ماست تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/