پویانمایی «چیا» رونمایی شد/ ساخت انیمیشن با کیفیت و فناوری ۴k

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا، به مناسبت ایام دهه فجر، پویانمایی «چیا» با حضور معاون سیمای سازمان صداوسیما، رییس و مدیران مرکز صبا و عوامل ساخت و تهیه این پویانمایی رونمایی شد.

محمد رحیم لیوانی رییس مرکز صبا در این مراسم رونمایی گفت: در گام دوم انقلاب، تولیدات سیمای رسانه ملی با ساخت پویانمایی با فناوری ۴k وارد عرصه جدیدی از تولیدات سازمان صدا و سیما شده است.

وی افزود: افزایش کیفیت محتوایی و فنی تولیدات مرکز صبا آینده بسیار روشنی را برای تولیدات پویانمایی رسانه ملی نوید می‌دهد.

رییس مرکز پویانمایی صبا ادامه داد: ورود به تولیدات پویانمایی با فناوری ۴k نشان دهنده این است که مرکز صبا نگاهی جدی‌تر به بازار‌ها و جشنواره‌های جهانی دارد.

لیوانی حضور پر انرژی جوانان با استعداد و تحصیل کرده به بخش پویانمایی را فرصتی بسیار مغتنم دانست و گفت: چند قسمت از پویانمایی «چیا» ساخته شده است و پیش بینی می‌شود که در تابستان سال آینده به طور کامل آماده پخش باشد.

 

«چیا» با استاندارد‌های جهانی

معاون سیمای سازمان صداوسیما نیز در سخنانی گفت: پویانمایی چیا یک کار ۴k و با استاندارد‌های جهانی است.

مرتضی میرباقری در آیین رونمایی از مجموعه پویانمایی «چیا» گفت: «چیا» یک شاهکار است که روی دوش تجربیات قبل قرار گرفته و متناسب با استاندارد‌های جهانی است. ۸ جلسه با سازندگان این اثر داشتیم و تلاش کردیم با شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب شناسی مجموعه‌ای ارزشمند تولید کنیم. این اثر از نظر کیفی در جایگاه قابل اعتنایی قرار گرفته و در داخل و خارج قابل عرضه است.

وی افزود: ۵۲ قسمت این مجموعه در حال تهیه است و تا تابستان سال آینده آماده نمایش می‌شود.

معاون سیمای در ادامه بیان کرد: بسیار خوشحالم که سبک زندگی ایرانی اسلامی را در کارتان به کار گرفتید و این اصیل‌ترین نکته کار است.

وی ادامه داد: ما در کشورمان از ظرفیت فرهنگی قابل اعتنایی برخودار هستیم و تلاش می‌کنیم از آن استفاده کنیم. کسانی از مغرب زمین به اینجا آمدند و تاریخ کشور ما را مرور و جمعی از بزرگان ما را شناسایی کردند. این افراد گفته‌اند هر چه ظاهر دنیا را می‌کاویم، می‌فهمیم از باطن دنیا بی خبریم. ما خیلی عقب هستیم و باید از ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

معاون سیما اظهار کرد: اکنون در میان چند یوم الله قرار داریم. تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ضربه سخت به آمریکای جنایت کار و ۲۲ بهمن از مهمترین آن‌ها است.

وی افزود: در حوزه گام دوم در حال انجام کار‌های جهشی هستیم. دو هفته پیش در قشم مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی را کلید زدیم و به گفته کارگردان مجموعه تلویزیونی «سلمان» به لحاظ فنی در سطح کار‌های درجه یک هالیوود است.

مدیر مرکز پویانمایی صبا در این آیین همچنین یادآور شد: در گام اول ۵۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای از این پویانمایی را تولید کرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: این اثر دارای استاندارد‌های فنی و قابل ارائه در سطح بین‌المللی است.

انتهای پیام/