چراغ جشن «سیمرغ و پروانه» روشن است/ نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز برای کودکان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۹
حبیب ایل بیگی در گفتگو با صبا:

چراغ جشن «سیمرغ و پروانه» روشن است/ نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز برای کودکان

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره جزییات جشن سیمرغ و پروانه ها توضیحاتی ارایه داد.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره جزییات جشن «سیمرغ و پروانه ها» توضیح داد: امسال سومین سال اجرای طرح «سیمرغ و پروانه ها» است که با هدف نمایش فیلم های سینمایی کودکان و نوجوانان و حضور سینمای کودک و نوجوان در جشنواره ملی فیلم فجر برنامه ریزی شده و از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه اجرایی می شود.

وی افزود: «قطار آن شب» و «۲۳ نفر» به ترتیب ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه و فیلم های «کاتی و ستاره»، «منطقه پرواز ممنوع» و «تورنا ۲» از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه در همه سینماهایی که در مراکز استان ها فیلم های جشنواره ملی فیلم فجر را نمایش می دهند، نمایش داشته و دارند.

وی ادامه داد: هفت سینمای راگا، کیان، تماشا، فجر اسلامشهر، پردیس زندگی، ماندانا و باغ کتاب در تهران که بیشتر آن ها در جنوب شهر هستند، فیلم های نامبرده را به صورت رایگان ساعت ۱۰ صبح نمایش می دهند. مدارس تهران برای شرکت در این طرح می توانند در سامانه مربوطه ثبت نام کنند و یا با شماره ۷۵۲۵۹۰۰۰ تماس بگیرند.

به گفته قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، جشن «سیمرغ و پروانه ها» با هدف خدمات دادن به بچه های مناطق محروم و مدارسی که کمتر در طول سال چنین امکانی برای آن ها فراهم می‌شود، برنامه ریزی شده است.

ایل بیگی در پاسخ به این پرسش که فیلم ها بر چه اساس انتخاب شده اند، عنوان کرد: حضور فیلم ها در جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از اهداف ما برای انتخاب فیلم ها بود مانند فیلم ۲۳ نفر. البته همه فیلم های انتخاب شده در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشته اند. همچنین انتخاب فیلم هایی که در حال حاضر روی پرده هستند یکی دیگر از اهداف ما برای انتخاب بود که این امر می تواند به اکران فیلم ها کمک کند و به نوعی جنبه تبلیغی برای آن ها داشته باشد.

وی در پاسخ این پرسش که چرا فیلم های این طرح در همه سینماهای کشور اکران نمی‌شوند، گفت: همانگونه که همه سینماهای کشور میزبان جشنواره ملی فیلم فجر نیستند ما نیز باتوجه به بودجه ای که در اختیار داریم، نمی توانیم فیلم ها را در تمام سینماهای کشور نمایش دهیم.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره ویژه برنامه های امسال این جشن عنوان کرد: سال های پیش برای دانش آموزان در سینماها جشن می گرفتیم امسال نیز بنا داشتیم کاروانی را برای برگزاری جشن راه اندازی کنیم و استان به استان با کاروان سفر کنیم اما زمانی که در سیستان و بلوچستان سیل آمد به نظرمان رسید این برنامه را متمرکز در شهرهای و روستاهای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان با همکاری مرکز توسعه سینمای کودک انجام دهیم که اخبار آن هم از سوی روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گفته وی، از روز ۱۵ بهمن ماه با گروهی از دست اندرکاران سینمای کودک و نوجوان از جمله بازیگران، تهیه کنندگان، مجریان و….این طرح را اجرایی کرده اند.

ایل بیگی ادامه داد: مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در برپایی این برنامه ما را همراهی می کنند. از شبکه دو و شبکه امید نیز قرار است درباره این جشن برنامه ای به صورت زنده پخش کنیم. همچنین بنیاد سینمایی فارابی و چند خیریه نیز هدایایی شامل اسباب بازی و عروسک برای بچه ها در نظر گرفته اند که توسط هنرمندان بین بچه ها توزیع می شود.

وی در پایان با اشاره با اینکه نمایش فیلم به صورت رایگان از طریق سینماسیار انجمن سینمای جوانان برای شهرهای مختلف استان های سیل زده سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در سینماهای سیار قرار است نسخه ترمیم شده فیلم های خاطره انگیز و قدیمی از جمله «یکی بود یکی نبود» ایرج طهماسب، «خواهران غریب» کیومرث پوراحمد، «گربه آوازخوان» کامبوزیا پرتووی، «شهر موش ها» مرضیه برومند «کلاه قرمزی۱» ساخته ایرج طهماسب در مناطق سرباز باهوکلات، دشتیاری، زرآباد، قصرقند و مناطق بنت و چاهان نیکشهر نمایش داده شوند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است