فکر نمی‌کردم «بی صدا حلزون» در سودای سیمرغ نباشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۹
بهرنگ دزفولی زاده در نشست «بی صدا حلزون»:

فکر نمی‌کردم «بی صدا حلزون» در سودای سیمرغ نباشد

در دومین روز از جشنواره ملی فیلم فجر فیلم «بی صدا حلزون» به نمایش در آمد و بعد از آن نشست مطبوعاتی آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در دومین نمایش از روز دوم جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده به نمایش درآمد و بعد از نمایش فیلم نشست مطبوعاتی این فیلم برگزار شد.

سحر عصرآزاد به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت و درباره فیلم گفت: اصولا در فیلم های اول کارگردان های علاقه مند به سینما یک ویژگی خاص را دنبال می کنند. دزفولی زاده سراغ موضوع و قشری که در سینما نادر است، پرداخته شده است. رویکرد فیلم بسیار دغدغه مند است و به نظر من بسیار ارزشمند است. ما در سینما و فیلم ها به تنوع مضمون نیاز داریم.

دزفولی زاده درباره ریتم کند فیلم توضیح داد: ساختار و قصه فیلم این را می طلبید که با این رویکرد فیلم را پیش ببرم و باتوجه به اینکه می خواستم تا حدی با دنیای این افراد هم آشنا و همراه شویم به این ریتم نیاز داشتیم.

مرتضی شایسته تهیه کننده فیلم نیز درباره کم کاری خود در سال های اخیر بیان کرد: پنج فیلم را در دو سه سال اخیر تمام کردم و از سال ٩۶ دوباره فعالیت خود را آغاز کردم و سه فیلم هم در حال ساخت دارم.

اشکان رهگذر نویسنده فیلم نیز درباره اتفاقی که باعث تهیه هزینه درمان میشود، توضیح داد: در نهایت یک داستان منسجم مهم است و این گزندگی که وجود دارد کمک می کند که ما به این فکر کنیم که آیا این کار ارزش دارد یا نه؟

در ادامه نشست دزفولی زاده درباره انتخاب هانیه توسلی برای این نقش گفت: برای بهتر دیده شدن فیلم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم به همین دلیل به بازیگری نیاز داشتم که زبان بدن خوبی داشته باشد و چون قصد اکران عمومی دارم و می خواستم فیلمم که همچنین موضوعی دارد بهتر دیده شود به دنبال بازیگر چهره بودم.

هانیه توسلی نیز درباره نقش خود توضیح داد: باید یک سری چیزها مثل زبان اشاره را یاد می گرفتم و روی صدای خودم نیز کار می کردم. با ترس این نقش را پذیرفتم و تمرین های زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: هم زیستی هم با این افراد داشتیم و دیالوگ ها را هم تک به تک چک می کردیم.
دزفولی زاده درباره اینکه آیا این فیلم تبلیغ کاشت حلزون دارد، گفت: اصلا اینطور نیست این اتفاق درام قصه را پیش می برد و بخشی از قصه من است و شاکله قصه را پیش می برد.
این کارگردان درباره اینکه چرا این موضوع را در قالب مستند پیش نبرده است، بیان کرد: با توجه به قصه فیلمنامه و اینکه قبلا درباره ناشنوایان مستندهایی ساخته شده است تصمیم گرفتم با توجه به قصه ای که در دست داریم درام ساخته شود.
رضا شبیری زنجانی درباره ساخت موسیقی این فیلم نیز توضیح داد: اولین تجربه سینمایی من بود و تقریبا یک سال و نیم است که به ایران آمده ام. به دلیل موضوع خاص سعی کردم از یک سری المان هایی که حال و هوای ناشنوایان را تداعی میکند، استفاده کنم.
بهرنگ دزفولی زاده در انتها بیان کرد: فکر نمی کردم که فیلم در بخش سودای سیمرغ نباشد و حیف است که زحمت همکاران و بازی درخشان هانیه توسلی در بخش داوری حضور نداشته باشد و دیده نشود.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است