دست «ستاره‌شناس» تنوع‌طلب رو شد/ سکوت به احترام قربانیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

دست «ستاره‌شناس» تنوع‌طلب رو شد/ سکوت به احترام قربانیان

«ستاره شناس» که در بخش صحنه ای سی و هشمین جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد از نقاط ضعف طبقه متوسط گفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، نمایش «ستاره شناس» به نویسندگی دیدیه ون کولارت، کارگردانی اصغر نوری و بازی احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی و غزاله رشیدی در بخش صحنه ای سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در روزهای سوم و چهارم جشنواره در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار قشقایی روی صحنه رفت.

نکته قابل توجه در ابتدای این اجرا درخواست عوامل نمایش برای سکوت یک دقیقه ای برای قربانیان سه ماه اخیر بود که کارگردان به همراه سه بازیگر اثر این درخواست را از مخاطبان داشتند.

نمایش «ستاره شناس» نمایشنامه‌ای فرانسوی که دیدیه ‌ون کولارت متنش را نوشته، دو جایزه گنکور و  گرن‌پری آکادمی تئاتر را برده است و یک پرفورمنس ساده برای سرگرم کردن مخاطب است.

مضمون این نمایش درباره رابطه عاشقانه و عجیب دو زن با مردی است که خود را ستاره‌شناس می‌نامد و تجربه مشترک این دو زن خیلی زود برای مخاطب آشکار می‌شود.

مخاطبان نمایش «ستاره شناس» یک ساعت سرگرم می شوند اما در کنار آن مشکلات شخصیتی و تنهایی و تنوع طلبی جهان امروز را در این نمایش تجربه می کنند؛ ضعفی که امروزه طبقه متوسط جامعه را هدف گرفته است.

دیگر عوامل نمایش نویسنده: دیدیه ‌ون کولارت،مترجم و کارگردان: اصغر نوری، بازیگران: احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی، غزاله رشیدی، تهیه کننده: سمانه افکاری،مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری برگ، طراح صحنه: سعید حسنلو، طراح لباس: سهیلا صالحی طراح نور: محمدرضا رحمتی،آهنگساز: حسین آگنج، مدیر تولید و برنامه ریز: سید فرشاد هاشمی، دستیارکارگردان: حامد تارخ، مدیر هنری: احسان کار،مدیر تبلیغات و روابط عمومی: امیر قالیچی گروه کارگردانی: فهیمه نیک خواه، فرزانه شاکری، خواننده: نازیلا باباپور، اصغر نوری هستند.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است