قربانی تجاوز پولانسکی این کارگردان را شایسته سزار دانست

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، سامانتا گیمر، رمان نویس آمریکایی بار دیگر از رومن پولانسکی فیلمساز لهستانی فرانسوی دفاع کرد. او معتقد است فیلم «یک افسر و یک جاسوس» پولانسکی نباید مراسم جوایز سزار را دست خالی ترک کند.

پولانسکی کارگردان برنده جایزه اسکار که ماه نوامبر گذشته بار دیگر با یک اتهام تجاوز روبرو شد، به دلیل نامزدی فیلمش در 12 شاخه جوایز سزار این روزها مورد هجمه فمینیست ها و برخی منتقدان قرار گرفته است.

با وجود این انتقادات اما حالا پولانسکی یک حامی بزرگ به نام سامانتا گیمر تنها قربانی رسمی اش در مورد اتهام تجاوز پیدا کرده است. گیمر در شبکه های مجازی از موفقیت پولانسکی برای این فیلم حمایت کرد.

او در این باره گفت: خوب می شود اگر رومن (پولانسکی) جایزه ای را که استحقاقش را دارد بدون در نظر گرفتن دروغ های آشکارش در مورد آنچه 42 سال پیش رخ داد، دریافت کند.

سامانتا گیمر تاکید کرد: فیلم ها موجب آزار و اذیت جنسی آدم ها نمی شوند، اما سانسور چیزی است که به ما صدمه می زند. ما باید سپاسگزار هر چیزی که برای جامعه خوب است باشیم و خواستار تبعید و یا آزمایش خلوص افراد نباشیم.

گیمر باز هم اعلام کرد که پولانسکی را چندین سال است، بخشیده است.

او که در سن 13 سالگی از سوی پولانسکی مورد تجاوز واقع شد، درباره دلیل بخشش خود گفت: من او را به خاطر خودش نبخشیدم بلکه این کار را برای خودم کردم، بخشش نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه قدرت است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/