چهار موزه هنرهای معاصر کشور برنامه مشارکتی برپا می کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
مدیر کل هنرهای تجسمی اعلام کرد:

چهار موزه هنرهای معاصر کشور برنامه مشارکتی برپا می کنند

هادی مظفری در بازدید از موزه هنرهای معاصر کرمان به مردم این شهر نوید داد که هر سه ماه یک بار شاهد برپایی یک رویداد هنری در کرمان باشند.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفری به کرمان ضمن بازدید از روند مرمت آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و دیدار با استاندار، شهردار و مدیران فرهنگی کرمان، از اجرای برنامه هایی با مشارکت چهار موزه هنرهای معاصر کشور خبر داد و به مردم کرمان نوید داد که هر سه ماه یک بار می توانند شاهد یک رویداد هنر معاصر در شهر خود باشند.

وی در ادامه این سفر، نمایشگاه خوشنویسی سیدرضا خضرایی را در موزه صنعتی کرمان افتتاح کرد و درباره جشنواره مجسمه سازی کرمان با محمدرضا علیزاده مدیر کل ارشاد استان و مدیران گالری این شهر گفتگو کرد.

مظفری در نشست بررسی طرح و مرمت آثار و برنامه های موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گفت: فلسفه شکل گیری موزه ها در تمام دنیا بر اساس ارزش آثار و دارایی های فرهنگی و هنری است و کرمان این دارایی ها را به بهترین نحو داراست.

وی افزود: با توجه به برنامه هایی که به زودی و بین چهار موزه هنرهای معاصر کشور، اجرا خواهد شد، مردم کرمان هر سه ماه یک بار شاهد یک رویداد و تعریف تازه از هنرهای معاصر خواهند بود و می توانند شاهد یک رویداد در این زمینه باشند.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، نمایشگاه خوشنویسی «سودای قطاعی» سید رضا خضرایی را در موزه صنعتی کرمان افتتاح کرد.

نشست اختصاصی مدیر کل هنرهای تجسمی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با مدیران گالری های کرمان نیز از دیگر بخش های این سفر بود. ابتدا مدیران گالری‌ها از شرایط هنری استان، بازار این روزهای آثار هنری و مشکلات خود در این زمینه گفتند و پس از آن مدیرکل هنرهای تجسمی نظرات خود را مطرح کرد.

مظفری در پایان با اشاره به چرخه همکاری وزارت ارشاد، ادارت کل استانی، گالری ها، هنرمندان و مخاطبان هنری گفت: در این مجموعه، هر کس وظیفه و نقشی دارد، در صورتی که این نقش به خوبی ایفا شود، شاهد چرخه مناسبی از عرضه و تقاضا و روند مناسب بازار هنر در کشور و استان ها خواهیم بود. بخشی از روند سوق دادن مخاطب به سمت خرید آثار هنری را خود مدیران گالری ها با فرهنگسازی می توانند انجام دهند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است