اسامی برگزیدگان کشوری مهرواره سرود آفرینش اعلام شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸

اسامی برگزیدگان کشوری مهرواره سرود آفرینش اعلام شدند

اسامی برگزیدگان دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسامی برگزیدگان دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» نخستین مهرواره سرود «آفرینش» با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» اعلام شد و هیئت انتخاب مهرواره سرود «آفرینش» متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب شد.

در بخش سرود نمایش، اثر «بازی‌های محلی» از کرمان با شعر و ترانه، آهنگ‌سازی و رهبری مسعود نکویی از کرمان، «رنگین کمان مهربانی» با شعر و ترانه هادی فردوسی و آهنگ‌سازی و رهبری فرشید جعفری از مرکز شماره ۳ کانون شیراز استان فارس، «دنیای قشنگ» با شعر و ترانه فاطمه احمدزاده، آهنگ‌سازی حمید سلطان‌زاده و رهبری فاطمه بحرانی از مرکز کانون تفت استان یزد و «فردا را می‌سازیم» با شعر و ترانه‌ مصدق آقاجانلو وآهنگ‌سازی و رهبری غلامرضا گورکانی از مرکز مجتمع کانون زنجان در میان منتخبان این مهرواره قرار گرفته‌اند.

همچنین از سرود نمایش «اشبال کارون» با شعر و ترانه باسم حمادی، آهنگ‌سازی احمد بیت‌سیاح و رهبری مونا سبحانی از مرکز شماره ۱ کانون اهواز استان خوزستان، «خلیج فارس» با شعر و ترانه مجید ذاکری، آهنگ‌سازی علی‌رضا کهوری و رهبری مرضیه فیروزی از مرکز کانون میناب استان هرمزگان، «شهر شقایق» با شعر و ترانه حسین احمدی، آهنگ‌سازی ناصر شکرایی و رهبری لیلی دولت‌آبادی از مرکز شماره ۲ گنبدکاووس استان گلستان و «دنیای پنهان» با شعر و ترانه حمیرا خدابنده، آهنگ‌سازی آرش عشقی و رهبری منیژه واحد از مرکز کانون لاهیجان استان گیلان به‌عنوان دیگر آثار منتخب این بخش نام‌ برده شده است.

دو نماهنگ «گیلان‌زای» از استان گیلان و «گردو بازی» از استان کرمان نیز به عنوان منتخبان بخش نماهنگ معرفی شده‌ است.

نخستین مهرواره سرود آفرینش با شعار «آینده ساختنی است» از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مخاطب این برنامه اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بودند، این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی شده بود.

برگزاری مهرواره‌های استانی با استان کردستان و در روز ۱۲ آذر آغاز شد و در روز ۱۲ دی ۱۳۹۸ با استان‌های زنجان، قم، کرمانشاه و البرز پایان یافت. بیش از ۳۰۰ گروه سرود در بخش استانی مهرواره سرود شرکت داشتند.

بر اساس شیوه‌نامه از هر استان سه اثر برتر در بخش «سرود نمایش» انتخاب و به دبیرخانه کشوری مهرواره ارسال شد.

مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود «آفرینش» روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است