سه سال درگیر فیلمنامه «تعارض» بودم/ روایتی در جهان‌های موازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
محمدرضا لطفی در گفتگو با صبا:

سه سال درگیر فیلمنامه «تعارض» بودم/ روایتی در جهان‌های موازی

کارگردان فیلم «ریست» می گوید سه سال برای نگارش فیلمنامه این اثر وقت صرف کرده است.

محمدرضا لطفی کارگردان فیلم «تعارض» با نام قبلی «ریست» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در بخش نگاه نو حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره مضمون فیلمش بیان کرد: این فیلم درباره جهان‌های موازی است و تمثیل‌ها و استعاره‌هایی فلسفی و جامعه‌شناسانه در آن وجود دارد. «تعارض» از چند قصه تشکیل شده است که به صورت غیرخطی روایت می‌شود و داستان آن به صورتی غیرمعمول و غیرکلیشه‌ای است.

این کارگردان جوان با توجه به اینکه فیلم وی پتانسیل ورود به بخش سودای سیمرغ را داشته است اما در پایان تنها در بخش «نگاه نو» پذیرفته شده است، توضیح داد: من فیلمساز هستم و هدفم ساخت فیلم خوب است و باقی این ماجرا بروکراسی است که در هر جشنواره‌ای وجود دارد البته زمانی که با یک جشنواره و حضور در آن موافقت می‌شود باید این نوع مسایل را هم پذیرفت. حتما هیات انتخاب صلاحدیدی داشته است که این فیلم فقط در بخش «نگاه نو» حضور پیدا کند.

لطفی درباره برنامه‌ریزی خود برای اکران فیلم «ریست» عنوان کرد: زمانی که فیلمسازی فیلم خود را می‌سازد حتما به اکران هم فکر می کند و  من نیز چنین برنامه‌ای دارم ولی به دلیل پتانسیل این فیلم در نظر دارم که پخش آن را نخست با جشنواره‌های خارج از ایران شروع کنم.

وی افزود: مساله اکران چیزی نیست که دست کارگردان باشد بلکه به تهیه‌کننده و پخش‌کننده کار مرتبط است و من نمی دانم که ممکن است برای این فیلم چه اتفاقی بیفتد.

کارگردان فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» درباره تاثیر انجمن منتقدان و نقدنویسی بر فیلمسازی وی اظهار کرد: این انجمن و نقدنوسی در کار من بسیار تاثیر داشته است و باعث شد فیلم را فقط نگاه نکنم بلکه همه زوایای آن را ببینم.

این منتقد و نویسنده در پایان درباره اینکه آیا ایده ساخت فیلم دیگری را دارد، گفت: سه سال است که مشغول کار روی فیلمنامه «ریست» (تعارض) هستم و در این زمان فرصت ساخت کار دیگری را نداشته‌ام ولی تصمیم دارم که بعد از جشنواره اگر فرصتی باشد به کار جدیدی بپردازم.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است