انتشار دومین اثر از پروژه بین المللی پویا سرایی

به گزارش خبرگزاری صبا، پویا سرایی نوازنده و آهنگساز در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود «کنسرتینو شماره دو برای سنتور و ارکستر سمفونیک» را از سوی نشر «شیدریکوردز» در مارکت بین المللی منتشر کرد.

پویا سرایی درباره این اثر موسیقایی بیان کرد: این اثر بر اساس چهار مضراب استاد حمید متبسم و با اجازه این هنرمند برای سنتور به شکل تک نوازی و ارکستر سمفونیک به عنوان سازهای همراهی کننده ساخته و ضبط شده است. کنسترینوی شماره ۲ برای سنتور و ارکستر نگاهی به مایه راست پنجگاه، مایه اصلی قطعه دارد و در عین حال از سیستم های مختلف هارمونیکی نظیر «تونال»، «زوج» و «قرن بیستم» نیز در آن استفاده شده است. کادانس این کنسرتینو به شکل آوازی در مایه  راست پنجگاه است و قبل از قسمت راک نواخته شده است.

وی افزود: انگیزه من برای این قطعه، گسترش رپرتوار موسیقی ایرانی در شکل بین المللی است. موضوعی که متاسفانه همچنان قابل مشاهده بوده و هست، کمبود آثار تک نوازی برای سازهای ایرانی و همراهی ارکستر است. به عبارتی آثاری که بر اساس تک نوازی موسیقی ایرانی و در عین حال با شکل و بافت بین المللی باشد.

کنسرتینو یا کنسرتوی کوچک، قطعه‌ای برای یک ساز تکنواز و ارکستر است. ضمن اینکه تاکنون هنرمندانی از جمله اردوان کامکار، حسین دهلوی، فرامرزپایور و پرویز مشکاتیان قطعاتی را برای سنتور و ارکستر سمفونیک ضبط و منتشر کرده اند.

پویا سرایی چندی پیش نیز اثر «کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر سمفونیک» را توسط نشر «استرن وسترن میوزیک» به صورت بین‌المللی منتشر کرد.

این هنرمند از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران در فهرست آهنگسازان ارکستر سمفونیک معرفی شده به کمپانی «ناکسوس» قرار گرفت. وی همچنین در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته که این آثار به تازگی از لیبل سونی در سراسر جهان عرضه شده بود.

انتهای پیام/