«عامه پسند»؛ با قصه‌ای لاغر و لرزان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۱
نقد آثار سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر؛

«عامه پسند»؛ با قصه‌ای لاغر و لرزان

جعفر گودرزی معتقدست سهیل بیرقی با فیلم «عامه پسند» گامی رو به جلو برنداشته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان در یادداشتی کوتاه به فیلم «عامه پسند» پایان تریلوژی سهیل بیرقی پرداخته است. این فیلم شنبه ۱۲ بهمن در اولین روز سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت به نمایش در آمد.

«سهیل بیرقی با ساخت «عامه پسند» گامی به جلو بر نمی دارد. فیلم قصه ای به شدت لاغر و لرزان دارد وقتی هم که پایه های یک فیلم روی قصه ای سست بنا نهاده شده باشد به طور یقین کار محکمی از آب در نمی آید.

مسیر روایت فیلم دچار اختلال است و چون به اندازه کافی قصه ای در اختیار ندارد مدام باید از فلاش فوروارد و فلاش بک استفاده کند؛ تمهیدی که اصلا در فیلم کارکرد ندارد و به هیچ وجه نمی تواند لکنت فیلم را بپوشاند.

فیلم بدون دلیل، مقدمه ای طولانی دارد و سعی دارد همذات پنداری با زنان طبقه متوسط و بی پناه و مورد ظلم واقع شده، داشته باشد اما برای این مهم ابزار لازم را ندارد.

شخصیت ها پرداخت نشده اند و در نیامده اند و پا در هوایند، بدون هویت و شناسنامه و نمی توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است