بازی نوستالژیک با فرهنگ تصویری امروز/ «اتاکو» راهی گالری ژاله می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱

بازی نوستالژیک با فرهنگ تصویری امروز/ «اتاکو» راهی گالری ژاله می‌شود

نمایشگــاه نقاشی امیر عباسی با عنوان «اوتاکو» در گالری ژاله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، نمایشگــاه «اوتاکو» با کیوریتوری سعید احمدزاده و با آثاری از امیر عباسی در گالری ژاله برگزار می‌شود.

امیر عباسی متولد ۱۳۷۶ و کارشناس نقاشی از دانشگاه علمی کاربردی است و سابقه شرکت در ۳ نمایشگاه گروهی در گالری‌های آرت لند و گلستان را دارد.

«اوتاکو» بخشی از بدنه فرهنگ ژاپنی است که بر جهان دیجیتال، انیمیشن و مانگا حکومت می‌کند و طرفداران سرسختی دارد که در دنیایی شاد، ساده‌لوحانه و عجیب سیر می‌کنند.

سعید احمدزاده در استیتمنت این نمایشگاه آورده است: « آثار پیش رو اشاره استعاره آمیزی به بخشی از حافظه تصویری نسل امروز از تجربیات موازی تأثیرات بصری در رابطه با محصولات انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری در دهه‌های اخیر است. با این تفاوت که جایگاه قهرمانان برخی از کاراکترها که امروز ویژگی پاپ نیز دارند، با کاراکترهای انسانی معاصر عوض شده است. به این معنا که وارد بازی نوستالژیکی شده‌ایم که در ناخودآگاه جمعی یک نسل نقش بسته و بخشی از فرهنگِ شناختی و تصویری امروز شده است و به ناچار در مناسبات میان انسان‌ها نیز وارد شده است. مثلا تجربه خشونت، جنگ و به دست آوردن جایگاه‌هایی که نه فروتنانه بلکه جاه‌طلبانه و در جهت تمرین برای کسب امتیازات ویژه طراحی شده‌اند، چیزی شبیه به واقعیت موجود در دنیای معاصر است.
ازاین‌جهت ترکیب این نگاه‌ها، نوعی طنز تلخ و ویژگی‌های انتقادی در راستای فرهنگ و جامعه‌شناسی عرضه می‌کند که ماهیت تصویری آن در لایه‌های بیرونی یک نوع جذابیت کودکانه نیز به همراه دارد. علی‌رغم اینکه می‌تواند به مسائلی قابل اهمیت و پیگیری تبدیل شود.»

نمایشگاه «اوتاکو» روز جمعه ۱۸بهمن در گالری ژاله افتتاح شده و تا ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در  این گالری به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ برپاست.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است