تشییع علی اصغر بیانی صبح دوشنبه از فرهنگستان هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

تشییع علی اصغر بیانی صبح دوشنبه از فرهنگستان هنر

مراسم تشییع استاد علی‌اصغر بیانی، ۹ صبح دوشنبه ۱۴ بهمن از فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مراسم تشییع زنده‌یاد استاد علی‌اصغر بیانی آهنگساز و نوازنده ۹ صبح دوشنبه ۱۴ بهمن ماه از فرهنگستان هنر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

علی‌اصغر بیانی عضو گروه موسیقی و معاون هنری اسبق فرهنگستان هنر که متأسفانه دهم بهمن‌ماه دار فانی را وداع گفت، صبح دوشنبه از موسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر، به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ تشییع خواهد شد.

علی‌اصغر بیانی ۱۸ اسفند ۱۳۳۰ در تهران و در خانواده‌ای فراهانی الاصل متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در رشته هنرهای تجسمی به پایان رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره برد. بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق کرد و یکی از ردیف‌دانانی بود که موسیقی را به روش شفاهی و با توجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می‌داد.

وی چندین سال به تحقیق و پژوهش در موسیقی نواحی ایران پرداخت و در بسیاری از برنامه‌های موسیقی فرهنگستان هنر، ازجمله همایش بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی، بخش موسیقی گردهمایی مکتب اصفهان و همایش عبدالقادر مراغی، دبیر یا عضو گروه‌های علمی این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است