جشنواره موسیقی فجر از حاشیه دوری کند/ به جوانانی که صاحب‌نام نیستند فرصت بدهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۴
محمد منتشری در گفتگو با صبا:

جشنواره موسیقی فجر از حاشیه دوری کند/ به جوانانی که صاحب‌نام نیستند فرصت بدهیم

محمد منتشری هنرمند پیشکسوت ضمن ارایه چند پیشنهاد به جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد رویدادهای حرفه ای باید از حاشیه دوری کنند.

محمد منتشری خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا نظر خود را درباره جشنواره موسیقی فجر که این روزها دوره سی و پنجم آن در تهران و شهرستان ها در حال برپایی است اینگونه گفت: جشنواره موسیقی فجر جشنواره مهمی است که هر ساله برگزار می شود پس این جشنواره نباید فقط مختص افراد سرشناس و به نام باشد بلکه باید از هنرمندانی که هنوز نتوانسته اند هنر خود را ارائه دهند دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی افزود: جشنواره موسیقی نباید سلیقه ای باشد بلکه باید با نظر کارشناسان این حوزه برگزار شود. همچنین به کمک این جشنواره می توانیم استعدادهای جوان را به مخاطبان معرفی کنیم.

منتشری با اشاره به اینکه موسیقی ایرانی باید در سطح جهانی مطرح شود، تاکید کرد: در حال حاضر هنرمندان ما موسیقی ایرانی را به شکل فردی در سطح جهانی معرفی می کنند ولی این اقدام مهم باید وسعت بیش‌تری پیدا کند و بهترین گزینه جشنواره موسیقی فجر است. این رویداد زمان مناسبی است تا از حضور هنرمندان خارجی استفاده کنیم و در کنار آن موسیقی خودمان را بیش‌تر معرفی کنیم.

این خواننده پیشکسوت افزود: در جشنواره موسیقی فجر هنرمندان جوان می توانند به صحنه روند و از نزدیک با مخاطبان در ارتباط باشند ولی مهم ترین مساله این است که بعد از جشنواره هم بتوانند به صحنه روند یا آثار خود را منتشر کنند پس باید از آنها حمایت کنیم. از طرف دیگر اگر پیشکسوتان در جشنواره حضور نداشته باشند دیگر جشنواره لطفی نخواهد داشت پس حضور آنها هم لازم و ضروری است.

وی در پایان گفت: در همه زمینه ها و رشته ها باید به هنرمندان توجه شود ولی حوزه موسیقی نیاز به توجه بیش‌تر دارد زیرا موسیقیدان ها مظلوم واقع شده اند. موضوع مهم این است که جشنواره موسیقی فجر و همه جشنواره ها باید به دور از حاشیه باشند تا به هدف اصلی خود برسند زیرا حاشیه جشنواره را از مسیر اصلی خود خارج می کند. همچنین هنرمندان باید چشم و هم چشمی را کنار بگذارند و در کنار هم بهترین ها را رقم بزنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است