«عامه پسند» پایان یک تریلوژی است/ زمان را شکستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۵
سهیل بیرقی در نشست «عامه پسند»:

«عامه پسند» پایان یک تریلوژی است/ زمان را شکستم

نشست عوامل فیلم «عامه پسند» با اهالی رسانه بعد از نمایش این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سومین فیلم روز اول سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی بود و بعد از نمایش فیلم نشست عوامل فیلم با اصحاب رسانه برگزار شد.

آنتونیا شرکا به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت و درباره این فیلم گفت: بی صبرانه منتظر فیلم سوم بیرقی بعد از «من» و «عرق سرد» بودم. در دو فیلم قبلی با دوقهرمان سر و کار داشتیم که خوی قهرمانی داشتند و در فیلم سوم قهرمان به معنای دو فیلم اول نیست و با زن میانسالی سر و کار داریم که در زندگی شکست خورده و تصمیم می گیرد زندگی جدیدی را آغاز کند. به غیر از شخصیت اصلی مرد(میلاد) که شراکت خود را در فیلم و قصه نشان می دهد، چهره مرد دیگری را نمی بینیم و ما به عنوان مخاطب در جایگاه مردانی می نشینیم که در مقابل این زن قرار دارد و در نهایت خلق رابطه های نامتعارف یکی دیگر از ویژگی های فیلم سهیل بیرقی است.

در ادامه نشست باران کوثری و هوتن شکیبا درباره همکاری با بیرقی گفتند. باران کوثری مطرح کرد: همکاری با سهیل بیرقی خیلی لذت بخش است و شیوه بازی گرفتن و مسیری که پیش پای شما می گذارد چاره ای جز متفاوت بودن را برای شما نمی گذارد.

شکیبا نیز بیان کرد: آنقدر همه چیز به جا و درست بود که تنها دغدغه من درآوردن نقش خودم بود.

بیرقی درباره خطی نبودن روایت فیلم گفت: در این فیلم تجربه گرایی زیاده خواه برای من اتفاق افتاده است و به همین دلیل داستان را خطی روایت نکردم. باید یک مرثیه بی نظم درست می کردیم و به بهانه شکست زمان می توان از سطح عبور کرد و به عمق کاراکترها رفت.

وی درباره فیلم زنانه خود گفت: هیچ وقت نه برای زنان و نه علیه زنان فیلم نساخته ام بلکه زمانه خودم را بازتاب می دهم. تلاش کردم راوی وفاداری باشم از زنی که می شناختم و این قصه بر آن گذشته است.

حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری فیلم نیز درباره ایستا بودن قاب ها و تصاویر توضیح داد: فیلمی که روایتش خطی نیست دوربین آن هم باید دوربین آرامی می بود تا به نتیجه برسد. فیلم در ذات خود فاصله گذاری دارد و تصویر هم در همان راستا حرکت کرده است.

کریستف رضاعی نیز درباره موسیقی کار توضیح داد: نظمی که بیرقی دارد و تفکر خاصی روی سوژه داشت کار ما را راحت تر می کرد. سعی کردم بیشتر موسیقی بگذارم اما متناسب با فضای فیلم نبود و اصولا فیلم های رئالیستی خیلی موسیقی نمی طلبد و این اتفاق هم در این فیلم افتاد.

در نهایت هوتن شکیبا درباره اینکه به سیمرغ دوم هم فکر می کند یا نه، توضیح داد: من وجبی نقش را انتخاب نمی کنم و این نقش بسیار سختی بود و آن را بسیار دوست داشتم و برای ویژگی های نقش مهم است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000