تابو برای شکستن است/«قصیده گاو سفید» روایت دغدغه‌ی انسانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
در نشست خبری فیلم «قصیده گاو سفید» عنوان شد؛

تابو برای شکستن است/«قصیده گاو سفید» روایت دغدغه‌ی انسانی

نشست خبری فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» روز شنبه 12 بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نشست خبری فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها روز شنبه در پردیس سینمایی ملت با حضور عوامل و بازیگران فیلم برگزار شد.

در ابتدای نشست رضا درستکار منتقد سینما گفت: به رسانه‌ها یاد دادیم تنها فیلم‌ها را زیر پایشان له کنند اما یاد ندادیم که تحلیل کنند. در فیلم «قصیده گاو سفید» تحلیل مناسب نشان داده می‌شود. این فیلم را برای دومین بار بود که تماشا کردم و حس کردم چه قدر شخصیت‌های درست به اندازه دارد و محترم است.

بهتاش صناعی‌ها کارگردان «قصیده گاو سفید» درباره عنوان فیلم توضیح داد: نام فیلم یک انتخاب سمبلیک است. در فیلم، ما از گاو به عنوان نمادی استفاده می‌کنیم که می‌تواند یکی از قربانیان باشد.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چه اندازه این فیلم برداشت از واقعیت است، گفت: اعدام‌های بسیاری در کشور رخ داده و مجموعه پرونده‌ها و اشتباهات عاملی بود تا به سراغ این موضوع برویم‌. قصه‌ای را نگاشتیم تا پیرامون یک قانون بحث کنیم و این به معنای زیر سوال بردن آن قانون نیست.

مریم مقدم بازیگر و نویسنده این فیلم نیز گفت: شخصیت مینا زنی شکننده ولی در عین حال پر قدرت است و امید به زندگی را از دست نمی‌دهد. مینا کلیشه سینمای ایران و تلویزیون نیست اما کاملا ایرانی است.

صناعی‌ها در پاسخ به این پرسش که قرار بود نقش اول مرد را شهاب حسینی بازی کند اما این اتفاق نیفتاد، ادامه داد: در ابتدا قرار بود شهاب حسینی بازی کند اما این همکاری شکل نگرفت. اکنون به عقیده من بهترین اتفاق برای فیلم رخ داد و علیرضا ثانی‌فر بهترین انتخاب برای این نقش است.

این کارگردان در جواب به این سوال که آیا این فیلم کمپین نه به اعدام است و این هدف را دنبال می‌کند، ذکر کرد: من در جایگاهی نیستم که بگویم فلان قانون خوب یا بد است و ما این را در فیلم دنبال نمی‌کنیم بلکه فیلمی را ساختیم که در آن تنها، دغدغه‌ی انسانی را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین که این فیلم ۲۰ مشاور حقوقی داشته است و ایراد حقوقی ندارد.

در ادامه نشست، مریم مقدم در پاسخ به این سوال که چرا در این فیلم تابو شکنی شده است، گفت: تابو برای شکستن است.

صناعی‌ها در ادامه تصریح کرد: از سال ۸۹ تصمیم داشتیم این فیلم را بسازیم اما سرمایه‌گذاری برای فیلم پیدا نمی‌شد اما اکنون این اتفاق افتاد و ما توانستیم در بخش خصوصی این فیلم را تولید کنیم و مجوزهای لازم را بگیریم.

پوریا رحیمی سام بازیگر این فیلم گفت: قبل‌تر تجربه همکاری با آقای صناعی‌ها را در فیلم «احتمال باران اسیدی» داشتم. باعث افتخار من است که در این فیلم هم حضور دارم.

در پایان این نشست، علیرضا ثانی‌فر بیان کرد: از مجموعه بازیگران این فیلم تشکر می‌کنم حتی بازیگرانی که در تک سکانس حضور داشتند نیز بی نظیر بودند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است