«متساوی الساقین» به جوانان تلنگر زد/ حضور در مدرسه دخترانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
در سومین روز جشنواره تئاتر فجر؛

«متساوی الساقین» به جوانان تلنگر زد/ حضور در مدرسه دخترانه

نمایش «متساوی الساقین» که در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد سوژه ای امروزی را روایت می کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، نمایش «متساوی الساقین» نوشته و کارگردانی عمادالدین رجبلو شنبه ۱۲ بهمن در سومین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با شروع رقابت های بخش صحنه ای در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و بازیگران این نمایش اجتماعی سمیرا سرچاهی، محدثه شیرعلی، رعنا زیادلو، نازنین شهسواری، اسما دهمرده، مارال روشنیان، فتانه شمس‌آبادی و پروا آقاجانی بودند.

مضمون نمایش «متساوی الساقین» درباره جنینی است که در یک مدرسه دخترانه پیدا می‌شود و در نهایت مشخص می‌شود که این جنین با دانش‌آموزان آن مدرسه ارتباطی ندارد.

«متساوی الساقین» فضایی رئالیستی دارد و موضوعات واقعی جامعه امروزی را با بیانی ساده عنوان می کند. دکور و طراحی صحنه نمایش مینیمالیستی و به شکل مدرسه طراحی شده و حس کلاس درس و ارتباط دوستانه برای مخاطب تداعی می شود.

مهمان سانس دوم نمایش «متساوی الساقین» شیرین یزدان بخش بود.

نکته قابل تامل در این دوره از جشنواره نمایشنامه هایی با موضوعات مدرسه است که نمایش «است» به کارگردانی پرنیا شمس نیز تم مدرسه دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از گروه کارگردانی: امیر درویش و سمیرا سرچاهی، طراح صحنه، نور، لباس، پوستر و بروشور: عمادالدین رجبلو، اجرای پوستر و بروشور: حسین صفایی، اجرای دکور و مدیر صحنه: محمد نقابی، عکاس:علی غریب و مجید عراقی، طراحی صدا: افشین اشراقی، مشاور گرافیک صحنه: جواد عظیمی، منشی صحنه: احسان رجبلو و دستیار صحنه: رضا روشنی.

این نمایش یکشنبه ۱۳ بهمن هم در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است