رقابت بخش صحنه ای آغاز شد/ ماراتن تئاتر فجر در شب سوم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، شنبه ۱۲ بهمن سومین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با رقابت در بخش تئاتر صحنه‌ای آغاز شد و با به صحنه رفتن ۸ نمایش و یاد کردن از هنرمند فقید ولی الله شیراندامی کار خود را از سرگرفت.

نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «متساوی‌الساقین» به کارگردانی عماد‌الدین رجبلو در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو‌ مجموعه‌ تئاتر شهر اجرا شد. تالار قشقایی همین مجموعه نیز در ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «ستاره‌شناس» به کارگردانی اصغر نوری بود.

نمایش «است» به کارگردانی پرنیا شمس در دو سانس ۱۷ و ۱۹ در تالار مولوی اجرا شد و در  تالار استاد ناظر‌زاده کرمانی در تماشاخانه‌ ایرانشهر نیز در دو سانس ۱۷ و ۱۹ میزبان نمایش «باق‌وحش» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی بود. در سالن استاد سمندریان همین تماشاخانه نیز نمایش «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۴۵ روی صحنه رفت.

نمایش «زندگی با طعم خردل» نیز به کارگردانی سعید نجفیان نیز در تماشاخانه سرو اجرا شد.

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی نمایش «صدایا» به کارگردانی علیرضا ایزدی ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه‌ مجموعه تئاتر شهر اجرا شد و در بخش به علاوه فجر نمایش «تردید» به کارگردانی محمدجواد علیمردانی ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ ایران تماشا  روی صحنه رفت. نمایش «خرس» به کارگردانی کیوان ضهرابی نیز ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا شد.

نمایش «والس تصادفی» به کارگردانی محمدحسین صادقی‌زاده مقدم ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه‌ دیوار چهارم و  نمایش «طبخ طباخ مطبخ» به کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو و همچنین نمایش «بیا جلوتر» به کارگردانی سجاد باقری ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شد.

در بخش نمایش‌های خیابانی در محوطه تئاتر شهر ساعت ۱۶ نمایش «شال برون» به کارگردانی امیر امینی، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار، ساعت ۱۷ نمایش «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری و ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «تنها یک زمین داریم» که تولید بازار بزرگ ایران است، اجرا شد.

در محوطه‌ خانه هنرمندان ایران نیز ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «صد سال به این سال‌ها» به کارگردانی نجمه مهرابی خوزانی و ساعت ۱۷ نمایش «بی‌پیش بی‌اجاره» به کارگردانی میثم سرآبادانی اجرا شد.

نمایش «دست…کاری» به کارگردانی مهدی ضیاییان پور ساعت ۱۰:۳۰ در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر و نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار ساعت ۱۱ در همان مکان اجرا شدند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/