«روح عزیز» مینو کریم‌زاده منتشر شد/ رمانی با محوریت موضوعات خانوادگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹

«روح عزیز» مینو کریم‌زاده منتشر شد/ رمانی با محوریت موضوعات خانوادگی

رمان «روح عزیز» به نویسندگی مینو کریم‌زاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رمان «روح عزیز» به نویسندگی مینو کریم‌زاده از مجموعه «رمان‌ نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی منتشر شده است.

این رمان که مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است موضوعی خانوادگی دارد. «روح عزیز» سعی کرده است کمی جای خالی رمان‌هایی را که به روابط خانوادگی می‌پردازند، پر کند.

نوشین صفاجو طراحی جلد این رمان را برعهده داشته است.

در صفحه‌ نخست این کتاب که به تازگی رونمایی شده است، پیش از شروع ماجرایی که با خودش ماجراهای دیگری می‌آورد، می‌خوانیم: «در زندگی روزهایی هست که عادی و معمولی به نظر می‌آیند. نه کسی درخشندگی رنگ‌شان را می‌بیند، نه عطر جادویی‌شان را در هوا احساس می‌کند؛ اما وقتی یک حادثه‌ کوچک می‌آید و به سنگینی کوه دماوند می‌افتد روی زندگی و همه‌چیز را خراب می‌کند، همان روزهای عادی و معمولی که کسی حاضر نبود برایشان تره خرد کند، روزهای دور و درخشانی می‌شوند که آدم حاضر است برای برگرداندن آن‌ها، هر کاری بکند، هر کاری… غروب روز آخرین دوشنبه‌ی اسفند برای آرش چنین روزی بود.»

مینو کریم‌زاده، نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس است که بیش‌تر در حوزه کودک و نوجوان کار کرده است. رمان‌های او که در سال ۱۳۴۳ در شهرکرد متولد شده است تاکنون بیشتر در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کریم‌زاده، پیش از این رمان‌های «قلب های نارنجی»، «پیش از بستن چمدان» و «وقتی یلدا نبود»  را منتشر کرده است. وی به دلیل نگارش فیلمنامه «زن دوم» در کنار فرشته طائرپور برنده بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کیش شده است.

رمان «روح عزیز» نخستین بار در سه چاپ پی‌درپی، در ۲۰۴ صفحه و با شمارگان ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است