هشت نمایش برگزیده تئاتر شهر در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶

هشت نمایش برگزیده تئاتر شهر در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می روند

هشت اثر نمایشی منتخب تئاتر شهر همزمان با برگزاری سی‌و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه می روند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، هشت اثر نمایشی منتخب تئاتر شهر که طی ماه های گذشته در تالار های مختلف این مجموعه روی صحنه رفته بود، همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش های مختلف رقابتی و غیر رقابتی این رویداد پیش روی مخاطبان قرار می گیرند.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته نمایش «متساوی الساقین» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو از گرگان که دی و بهمن ماه سال جاری در کارگاه نمایش روی صحنه رفته بود، روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه ساعت های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو و در بخش مسابقه صحنه ای به صحنه می رود.

نمایش «ستاره شناس» نوشته دیدیه ون کولارت و کارگردانی اصغر نوری نیز که مرداد و مهر امسال در تالار سایه روی صحنه رفته بود، ساعت های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز شنبه ۱۳ بهمن طی بخش خارج مسابقه در تالار قشقایی تئاتر شهر میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.

در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه نمایش «تالاب هشیلان» به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی از تهران ساعت های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی طی بخش خارج از مسابقه به صحنه می رود. این نمایش مهر و آبان ماه سال جاری در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفته بود.

«برگشتن» عنوان دیگر نمایش بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که  ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روزهای ۱۷ و  ۱۸ بهمن ماه به نویسندگی خیراالله تقیانی پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه در تالار چهارسو اجرا می شود. این نمایش آبان و آذر ماه سال جاری در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود.

نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج نیز یکی از نمایش های منتخب مجموعه تئاتر شهر بود که اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری در تالار قشقایی این مجموعه روی صحنه رفته بود. این اثر نمایشی نیز ساعت های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در تالار قشقایی و در بخش مسابقه صحنه ای اجرا می شود.

نمایش «کریم لوژی» به نویسندگی مهران رنج بر و کارگردانی رضا بهرامی هم که اولین بار شهریور و مهر ماه سال جاری در تالار قشقایی روی صحنه رفته بود، ساعت های ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ روزهای ۱۹ و ۲۰ یهمن ماه طی بخش مسابقه صحنه در تالار چهارسو میزبان تماشاگران خواهد بود.

ابراهیم پشت کوهی نویسنده و کارگردان نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند اتللو» هم که این اثر نمایشی را بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر در تالار قشقایی به صحنه می برد، ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰ روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه نمایش خود را در بخش مسابقه صحنه ای نیز پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

نمایش «سرزمین پدری» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی نیز که مهر و آبان سال جاری در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه بود، ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه طی بخش خارج از مسابقه در تماشاخانه سرو اجرا می شود.

نمایش «بیگانه در خانه» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات که پیش از این در مجموعه تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته بود، روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن در قالب اجرای عمومی روی صحنه تالار اصلی پذیرای تماشاگران است.  این اثر نمایشی که قرار است در بخش مسابقه صحنه ای جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برود ، روزهای جمعه ۱۱ تا چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۹، روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ و روز جمعه ساعت ۱۹ پذیرای دوستداران تئاتر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است