تک درخت معروف کیارستمی به ثبت شهرستان دماوند رسید/ اقدام برای ثبت ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
شهرام شریفی در گفتگو با صبا:

تک درخت معروف کیارستمی به ثبت شهرستان دماوند رسید/ اقدام برای ثبت ملی

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند، تک درخت عباس کیارستمی به ثبت شهرستان رسیده و آماده ثبت ملی است.
شهرام شریفی رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره ثبت تک درخت به اسم عباس کیارستمی گفت: در ابتدا ما اصلا اطلاعی از این موضوع نداشتیم و نمی دانستیم که این درخت در روستای آرو در دماوند قرار دارد تا اینکه مهدی شادی زاده اطلاعات دقیق را در اختیار ما قرار داد و ما تصمیم گرفتیم در این موضوع مهم با مهدی شادی زاده همکاری کنیم.
شریفی در ادامه بیان کرد: این درخت مورد توجه عباس کیارستمی قرار گرفته بود و این کارگردان بزرگ در فصول مختلف از این درخت عکاسی کرده است و علاقه زیادی به این درخت داشت. به همین دلیل ما پیگیر کارهای ثبت این درخت شدیم و نامه نگاری های زیادی با بخش داری، فرمانداری و دهیاری روستای آرو انجام دادیم.
وی افزود: خوشبختانه این درخت واجد شرایط ثبت بود و کارهای ثبت شهرستان انجام شد و پرونده را برای ثبت ملی ارسال کردیم که شورای ثبت باید نظر دهد که قابلیت ثبت ملی را دارد یا ندارد. همچنین پرونده های زیادی به شورای ثبت می رود و شورای ثبت دو ماه یک بار تشکیل می شود در نتیجه باید کمی منتظر باشیم.
شهرام شریفی در ادامه تاکید کرد: خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که این درخت همان درختی است که در فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی به تصویر کشیده شده است. در حالی که آن درخت از بین رفته است و این درخت معروف در عکس های عباس کیارستمی دیده می شود.
رییس  اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند در پایان گفت: درخت اروس یک درخت بومی ایران است که عمر چند هزار ساله دارد و خیلی خوشحالیم که این درخت ثبت شهرستان شده است زیرا برای همه ما ارزش معنوی زیادی دارد.
عوامل این پروژه عبارتند از: مهدی و علیرضا شادی زاده  مدیر پروژه، شرکت جین وست مدیر هنری پروژه، احمد عرب بیگی مجسمه ساز، سیامک باحجب مدیر کل تولید، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است