جزییات اجرایِ امشب «خنیاگران مهر»/ سازهای ایرانی در دستان بانوان

بهزاد عبدی سرپرست گروه «خنیاگران مهر» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: گروه «خنیاگران مهر» پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می رود.

این آهنگساز با اشاره به اینکه این کنسرت در تالار وحدت برگزار می شود، بیان کرد: خواننده گروه نوید نوروزی است و آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات به عهده من بوده است. «خنیاگران مهر» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ از دوازده بانو و نوازنده‌‌ از سازهای ایرانی تشکیل شده است و در این اجرا این بانوان همراه ارکستر هستند.

وی درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، تاکید کرد: در این کنسرت قطعات پرواز «قانون و ارکستر»، عشق است «آوازی»، بارانا «قیچک آلتو و ارکستر»، در جستجوی آرامش «آوازی»، ماه، سکوت و تو «کمانچه و ارکستر»، ای عشق «آوازی»، تکسوار «تار و ارکستر»، بزمان «رباب و ارکستر»، سخن عشق «آوازی»، رسوای دل «آوازی»، خاطرات رفته «عود و ارکستر»، در محاصره «آوازی»، کژال «تار باس و ارکستر»، طرحی نو «آوازی»، رقصان «ارکستر» و شورج بار «ارکستر» برای مخاطبان اجرا می شود.

سرپرست گروه «خنیاگران مهر» درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در این کنسرت از سازهای کمانچه، قیچک آلتو، قیچک باس، تار، عود، تارباس، قانون، نی، دف، دایره و تنبک استفاده می شود.

وی در پایان درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: روژان محمدی، سمانه باروتی، نازنین روستا، سوگل شیری، هیلا فیض‌پور، ترگل خلیقی، رخساره رستمی، بهاره حیدری، صدا سدیفی، شیدا قاضی، عسل ملک‌زاده و سمانه گلکار از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با حضور گروه هایی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، بین الملل، پاپ، بانوان، کودک و نوجوان ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/