پاسخ به یک انتقاد/ جشن منتقدان فیلم‌های اکران را داوری نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
جعفر گودرزی به صبا گفت:

پاسخ به یک انتقاد/ جشن منتقدان فیلم‌های اکران را داوری نمی‌کند

دبیر سیزدهمین شب منتقدان در پاسخ به انتقاد کارگردان «رضا» تاکید کرد این جشن فیلم های دو جشنواره ملی و جهانی سال قبل را داوری می کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، علیرضا معتمدی کارگردان فیلم «رضا» در یادداشتی تند به انتقاد از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران پرداخت و نوشت: «انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران وابسته به خانه‌ی سینما برگزیدگانش را از میان فیلم‌های اکران شده در یک سال گذشته معرفی کرد و البته فیلم ما «رضا» را نادیده گرفت و در رأی‌گیری شرکت نداد. درست همان رفتار حذفی که پیش‌تر جشنواره‌ی فجر، جشنواره‌ی شهر و جشن خانه‌ی سینما در قبال این فیلم و فیلم‌های مشابه در پیش گرفته بودند. چرا؟ چون «رضا» هم مثل ده‌ها فیلم پر افتخار و درخشان دیگر سینمای ایران بدون پروانه ساخت سینمایی ساخته شده است و این از نظر کسانی که خود را صاحب سینمای ایران می‌دانند و اکنون مثل غده‌ای سرطانی سراسر سینما را آلوده خود کرده‌اند گناهی‌ست نابخشودنی.»

انتقاد وی در حالی مطرح می شود که جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران آثار دو جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر در سال قبل را مورد داوری قرار می دهد.

در همین رابطه جعفر گودرزی دبیر سیزدهمین شب منتقدان در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما بار دیگر تاکید کرد که در فراخوان جشن نیز اینگونه آمده بوده است: امسال ۳٨ فیلم سی و هفتمین جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در رشته‌های مختلف مورد داوری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است