«جبرییل» راهی جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود/ «شکار» در فضای برفی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
یوسف کارگر در گفتگو با صبا:

«جبرییل» راهی جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود/ «شکار» در فضای برفی

یوسف کارگر درباره مراحل ساخت فیلم‌هایش توضیحاتی ارایه کرد.

یوسف کارگر درباره وضعیت ساخت دو فیلم کوتاهش با عناوین «جبرئیل» و «روز مریم» به خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، گفت: فیلم کوتاه «روز مریم» به دلیل مشکلات مالی مرحله تدوین آن شروع نشده است ولی پخش بین المللی «جبرئیل» را برای جشنواره‌ها شروع کرده‌ایم و منتظریم که ببینیم چه اتفاقاتی برایش رقم خواهد خورد.

وی درباره حضور این فیلم‌ها در دوره بعدی جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد: به احتمال زیاد فیلم‌ها را برای جشنواره فیلم کوتاه تهران بفرستیم اما فعلا قصدمان این است که با جشنواره‌های بین‌الملل شروع کنیم و بازخوردها را از آنجا ببینیم و بسنجیم.

کارگردان فیلم کوتاه «یوتانایز» پیش از این   به خبرگزاری صبا   گفته بود که قصد ساخت فیلم کوتاه دیگری را در بهمن ماه دارد که در این باره اظهار کرد: به دلیل طول کشیدن پروسه فیلمنامه این فیلم کوتاه نتوانستیم آن را برای بهمن ماه بسازیم اما تلاشم بر این است که همین امسال و تا اسفند ماه کار ساخت آن را شروع کنم زیرا با توجه به تعدد لوکیشن، کار سخت و زمان‌بری است.

این کارگردان درباره لوکیشن برفی برای فیلم کوتاه جدید خود گفت: با توجه به اینکه فضای بومی کار برای من بسیار مهم است و قصه این فیلم نیز از نظر جغرافیایی به استان آذربایجان مربوط است، فضای برفی را برای ساخت این فیلم در نظر دارم و چون فضای این فیلم سرد است و قصه‌ای تلخ دارد، انتخاب چنین لوکیشنی به پیشبرد اهدافم نیز کمک می‌کند همچنین در نظر داریم که اگر نتوانستیم به فضای برفی دست پیدا کنیم در لوکیشنی غیر برفی ساخت آن را شروع کنیم.

وی افزود: همچنین ما برای این فیلم عنوان نیز انتخاب کرده‌ایم که البته به زبان ترکی است و معنی آن در فارسی «شکار» است که به صورت نمادین و استعاری به مفهوم فیلم اشاره دارد و البته زمانی که نام این فیلم به تصویب نهایی رسید آن را اعلام خواهیم کرد.

کارگردان فیلم «آرا» درباره انتخاب بازیگران و عوامل برای ساخت این فیلم توضیح داد: همچنان بازیگران آن مشخص نشده‌اند و تصمیم دارم که به دلیل فضای خاص فیلم به دنبال بازیگرانی بروم که تا به امروز با آن‌ها همکاری نداشتم و البته بیشتر تمرکز من بر انتخاب بازیگرانی است که اقلیت مذهبی و ترک زبان هستند و برای بقیه عوامل کار به احتمال بسیار از افرادی که با آن‌ها در فیلم‌های دیگر خود همکاری داشته‌ام کمک خواهم گرفت.

کارگر در پایان درباره مراحل ساخت فیلم بلند خود نیز عنوان کرد: ساخت این فیلم را هنوز شروع نکرده‌ام و در مرحله نگارش فیلمنامه آن هستم و اگر پروسه آن به همین شکل پیش برود تا اواخر بهار سال آینده کار فیلمنامه این فیلم به اتمام می رسد و مرحله ساخت و پیدا کردن عوامل را شروع می کنیم.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است