چالش سیمرغ رجعت‌کرده برای داوران/ خبری از فیلمنامه اقتباسی نیست؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵

چالش سیمرغ رجعت‌کرده برای داوران/ خبری از فیلمنامه اقتباسی نیست؟

به نظر می‌رسد اهدای جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، کار هیات داوران را سخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جایزه سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی که در دوره سی‌وهشتم جشنواره ملی فیلم فجر پس از چند سال غیبت به فهرست جوایز بازگشته است، هیات داوران این جشنواره را با یک چالش روبه‌رو کرده است.

بر اساس اخبار منتشرشده توسط سازندگان آثار، در میان ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ، فیلمنامه هیچ اثری با اقتباس از کتاب‌های داستانی یا غیرداستانی اعلام نشده است. همچنین سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در گفت‌وگو با صبا تایید کرد که سازندگان هیچ‌کدام از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ، اقتباسی بودن فیلمنامه را به جشنواره اعلام نکرده‌اند. بنابراین تشخیص اقتباسی بودن فیلمنامه، به عهده هیات داوران جشنواره است؛ امری که داوری را با چالش مواجه خواهد کرد گرچه تیتراژ آثار نیز می تواند به آنها کمک کند!

با این حال ممکن است سازندگان بعضی فیلم‌ها بدون اطلاع‌رسانی عمومی، اقتباسی بودن فیلمنامه را به دبیرخانه جشنواره اعلام کرده باشند؛ امری که در جهان سینما، چندان معمول نیست.

در فراخوان سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر که مهرماه منتشر شد، دو جایزه «سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه» و «سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی» به صورت جداگانه در فهرست جوایز بخش سودای سیمرغ اعلام شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است