جوایز حلقه منتقدان لندن اهدا شد/ «انگل» همچنان پیشتاز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۳

جوایز حلقه منتقدان لندن اهدا شد/ «انگل» همچنان پیشتاز

پنج‌شنبه شب ۳۰ ژانویه، مراسم جوایز حلقه منتقدان لندن برگزار شد و بهترین‌های صنعت سینمای جهان و انگلستان به انتخاب منتقدان لندنی شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌هو در ادامه موفقیت‌های خود در میان منتقدان جهان، ۲ جایزه ارزشمند بهترین فیلم و بهترین کارگردان حلقه منتقدان لندن را از آن خود کرد.

این جایزه قدرت جبهه «انگل» را در آستانه مهم‌ترین جایزه سینمایی بریتانیا یعنی مراسم بفتا و شانس کسب جایزه از آن مراسم را دوچندان می‌کند. مراسم جوایز بفتا ۲ روز دیگر یعنی یکشنبه ۲ فوریه برگزار می‌شود.

«داستان ازدواج» نوا بامباک نیز یکی از آثار مورد توجه حلقه منتقدان لندن بود و جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مکمل زن برای لارا درن را کسب کرد.

درام «سوغات» به کارگردانی جانا هاگ با داستانی برآمده از خاطرات کارگردان در روزهای تحصیل در مدرسه فیلم، به عنوان بهترین فیلم انگلیسی/ایرلندی سال انتخاب شد و بازیگر ۲۲ ساله آن یعنی اونر سوئنیتون‌بیرن جایزه برترین بازیگر جوان انگلیسی را به خود اختصاص داد.

این جوایز برای «سوغات»، که با وجود استقبال مخاطبان، آشکارا از سوی رایی‌دهندگان بفتا مورد بی‌توجهی قرار گرفت، همچون مرهم و توجهی دلچسب بود.

جانا هاگ تنها زنی نبود که از مراسم حلقه منتقدان لندن دست پر بازگشت. سلین سیامای فرانسوی با دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی برای فیلم «پرتره دوشیزه‌ای شعله‌ور» و وعد الخطیب سوری با دریافت جایزه برای مستند تحسین شده و نامزد جایزه اسکار «برای سما» از دیگر زنانی بودند که در مراسم دیشب مورد تقدیر قرار گرفتند.

واکین فینیکس و رنی زلوگز که هر ۲ از بخت‌های جدی دریافت جایزه اسکار امسال هستند نیز جوایز بهترین بازیگر زن و مرد این مراسم را به ترتیب برای فیلم‌های «جوکر» و «جودی»، دریافت کردند. تنها موفقیت «مرد ایرلندی» در این مراسم هم با اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل به جو پشی رقم خورد.

لیست برندگان جوایز گوناگون این مراسم به شرح زیر است:

فیلم سال:

«انگل»

کارگردان سال:

بونگ جون‌هو – «انگل»

بازیگر زن سال:

رنی زلوگز – «جودی»

بازیگر مرد سال:

واکین فینیکس – «جوکر»

بازیگر مکمل زن سال:

لارا درن – «داستان ازدواج»

بازیگر مکمل مرد سال:

جو پشی – «مرد ایرلندی»

فیلمنامه‌نویس سال:

نوا بامباک – «داستان ازدواج»

فیلم خارجی سال:

«پرتره دوشیزه‌ای شعله‌ور»

مستند سال:

«برای سما»

فیلم انگلیسی/ایرلندی سال:

«سوغات»

بازیگر زن انگلیسی/ایرلندی سال:

فلورنس پیو – «میدسامر»، «زنان کوچک» و «مبارزه با خانواده‌ام»

بازیگر مرد انگلیسی/ایرلندی سال:

رابرت پتینسون – «فانوس دریای»، «حیات والا» و «پادشاه»

بازیگر انگلیسی/ایرلندی جوان سال:

اونر سوئنیتون‌بیرن – «سوغات»

فیلمساز انگلیسی/ایرلندی شاخص سال:

مارک جنکین – «طعمه»

دستاورد فنی سال:

«روزی روزگاری در هالیوود»

فیلم کوتاه انگلیسی/ایرلندی سال:

«هارمونی شیطان»

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است