اقدام بازیگر سرشناس علیه فیس بوک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴

اقدام بازیگر سرشناس علیه فیس بوک

ویل فرل بازیگر سرشناس سینمای آمریکا در اعتراض به رسوایی‌های اخیر فیسبوک، صفحه خود را با ۱۰ میلیون دنبال‌کننده پاک خواهد کرد.

 

بازیگر و کمدین سرشناس آمریکایی در اعتراض به سوءاستفاده فیسبوک از اطلاعات کاربران، از این شبکه اجتماعی بیرون می‌رود.

او با انتشار مطلبی در فیسبوک این خبر را اعلام کرد. اخیرا مشخص شده است  که کمپانی تحلیل داده سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» به اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک بدون اطلاع آن‌ها دسترسی پیدا کرده است. پس از این رسوایی که به سقوط ارزش سهام فیسبوک هم منجر شد مارک زاکربرگ از کاربران عذرخواهی کرد و قول داد که تنظیمات امنیت را برای محدود کردن دسترسی به داده‌های کاربران بهبود بخشد.

فرل در این باره نوشت: «تنها من نیستم که از شنیدن ماجرای «کمبریج آنالیتیک» آزرده شدم. آن‌ها از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک سوءاستفاده و به حقوق شهروندی و حریم خصوصی ما تجاوز کردند تا دموکراسی را از تضعیف کنند. بیش از این نمی‌توانم از خدمات شرکتی استفاده کنم که زمینه گسترش پروپاگاندا و هدف قرار گرفتن آسیب‌پذیرترین افراد را فراهم کرده است.»

پیش از این نیز چهره‌های سرشناس دیگری در اعتراض به رسوایی اخیر فیسبوک اقدام به ترک این شبکه اجتماعی کرده بودند. ایلان ماسک در اعتراض حساب کاربری شرکت‌های «تسلا موتورز» و «اسپیس‌اکس» را پاک کرد. برایان آکتون از  بنیان‌گذاران پیام‌رسان «واتس‌اپ» از نخستین افرادی بود که هشتگ اعتراض «deletefacebook» را راه انداخت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است