۴۵۰ شغل از بخش خبر بی‌بی‌سی حذف می‌شود/ کاهش هزینه ۸۰ میلیون پوندی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۲

۴۵۰ شغل از بخش خبر بی‌بی‌سی حذف می‌شود/ کاهش هزینه ۸۰ میلیون پوندی

بی‌بی‌سی اعلام کرده که قرار است ۴۵۰ شغل برای صرفه‌جویی مالی از بخش خبر انگلیسی این رسانه حذف شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌سی، بی‌بی‌سی اعلام کرده که قرار است از بخش خبر انگلیسی این رسانه، ۴۵۰ شغل حذف شود. این تعدیل نیرو در راستای برنامه کاهش هزینه ۸۰ میلیون پوندی این سازمان تا سال ۲۰۲۲ میلادی است.

قسمتی از این صرفه‌جویی مالی با حذف شماری از شغل‌ها و برنامه‌ها میسر خواهد شد.

از جمله برنامه‌هایی که شامل این تعدیل نیرو خواهند شد برنامه خبری-تحلیلی «نیوز نایت» است که از شبکه دو تلویزیون بی‌بی‌سی پخش می شود، این تعدیل شامل «رادیو فایو لایو» و «ورلد آپدیت» هم می‌شود.

فرَن آنزورت، مدیر بی‌بی‌سی نیوز گفت که این رسانه باید از شیوه سنتی پخش برنامه به سمت دیجیتالی و آنلاین شدن حرکت کند.

اتحادیه بکتو (که اعضای آن عمدتا کارکنان بخش‌های فنی هستند) گفته است که این تغییرات باعث فشار هر چه بیشتر بر کارکنان در تولید برنامه خواهد شد.

از جمله برنامه‌ای دیگری که حذف آن چند روز پیش اعلام شد، برنامه «ویکتوریا داربیشایر» است که از شبکه دوم تلویزیون بی‌بی‌سی پخش می‌شود.

هم اکنون بی‌بی‌سی نیوز حدود ۶۰۰۰ کارمند دارد که ۱۷۰۰ نفر آن در خارج از بریتانیا کار می‌کنند. بودجه بخش خبر بی‌بی‌سی بعد از اعمال صرفه‌جویی اعلام شده، معادل ۴۸۰ میلیون پوند در سال خواهد بود.

انزورت مدیر بی‌بی‌سی نیوز، گفت که بی‌بی‌سی باید خود را با تغییر شیوه استفاده مخاطب از رسانه هماهنگ کند….ما باید بی بی سی را برای ۱۰ سال آینده آماده کنیم به طوری که بتوانیم مبالغ زیادی را صرفه‌جویی کنیم. هم اکنون پول زیادی صرف منابع خود در پخش برنامه به شیوه سنتی می‌کنیم در حالی که هزینه کافی برای بخش دیجیتال صرف نمی‌کنیم.

چه چیز حذف خواهد شد؟

بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که باید ۸۰۰ میلیون پوند صرفه‌جویی کند که ۸۰ میلیون آن در بخش خبر انگلیسی خواهد بود.

در چهار سال گذشته ۴۰ میلیون پوند صرفه‌جویی مالی در بخش خبر اعمال شده است.

مابقی این مقدار با تغییر ساختار اتاق خبر بی بی سی انگلیسی برای به کار بردن شیوه «مبتنی بر خبر» انجام خواهد شد. طبق این شیوه، قرار است اخبار و گزارش ها به طور مشترک در برنامه ها و رسانه های مختلف اعم از تلویزیون، آنلاین و رادیو استفاده شود.

بی‌بی‌سی می‌گوید که با این شیوه، دوباره کاری‌ها کمتر می‌شود. البته تغییرات اعلام شده به این مفهوم است که شمار گزارش ها و اخبار منتشر شده به طور کل کمتر از میزان فعلی خواهد بود و برنامه خبری-تحلیلی «نیوزنایت» گزارش های تصویری کمتری پخش خواهد کرد.

آنزوت گفت که درباره تعداد مجریان بی‌بی‌سی نیوز و نحوه کار آنان هم بررسی انجام خواهد شد. وبسایت انگلیسی بی‌بی‌سی تا حد زیادی از این تعدیل نیرو در امان مانده است زیرا که این سازمان خود را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در روزنامه نگاری دیجیتالی آماده می‌کند از جمله ارائه نسخه تازه‌ای از اَپ بی‌بی‌سی نیوز.

از ۴۵۰ شغلی که تصمیم به حذف آن گرفته شده ۵۰ شغل در سرویس جهانی است که خبر آن در پایان سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000