«رویای کاغذی» آخر هفته‌ای ایرانی را رقم می‌زند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۳

«رویای کاغذی» آخر هفته‌ای ایرانی را رقم می‌زند

برنامه رادیویی «رویای کاغذی» در روز چهارشنبه 9 بهمن و پنجشنبه 10 بهمن به ترتیب به خوانش بخش‌هایی از کتاب «نگهبان» و «گذر از کوچه رندان» می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، برنامه «رویای کاغذی» رادیو فرهنگ که به خوانش بخش‌هایی از کتاب‌های رمان اختصاص یافته است، قصد دارد آخر هفته ای ایرانی را برای شنوندگان رقم بزند.

«رویای کاغذی» در برنامه روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه بخش هایی از کتاب «نگهبان» نوشته‌ پیمان اسماعیلی و پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه کتاب «گذر از کوچه رندان» به قلم فروزنده عدالت توسط راضیه گردکاهد می خواند تا شنوندگان با این آثار آشنا می‌شوند.

پیمان اسماعیلی با دو مجموعه داستان «جیب‌های بارانی‌ات را بگرد» و «برف و سمفونی ابری» برای خواننده‌ ادبیات‌داستانی امروز نامی‌ شناخته شده است، مجموعه داستان «برف و سمفونی ابری» او سال ۱۳۸۷ برنده‌ی جایزه‌ منتقدان و نویسندگان مطبوعات، جایزه‌ گلشیری، جایزه‌ ادبی مهرگان و جایزه روزی روزگاری شد.

حالا او پس از ۶ سال با اولین رمانش به ویترین کتاب‌فروشی‌ها بازمی‌گردد، سیامک شخصیت اصلی رمان «نگهبان» به دلایلی زندگی در تهران را رها می‌کند و برای کار به جنوب ایران می‌رود در بیابان ولی اتفاقی می‌افتد که سیامک را فراری می‌دهد به مرزهای غربی ایران. به امید گریز به کوهستان قندیل می‌زند.

پیمان اسماعیلی درباره‌ قهرمان رمان «نگهبان» می‌گوید: «سیامک با همزیستی با طبیعت به موجود جدیدی تبدیل می‌شود. چیزی میان انسان، حیوان و طبیعت برف زده. رمان نگهبان داستان سفر سیامک است. داستانی درباره گناه و تلاش انسان برای پشت سر گذاشتن آن.»

فروزنده عدالت نویسنده کتاب‌های «افسانه مهراب»، «دروغی به نام عشق»، «عشق مهتابی»، «لعیای عشق»، «عشق بی‌سرانجام» و … است.

رمان «در گذر از کوچه رندان» روایتگر سرگذشت زنی جوان است که همسرش دچار اعتیاد شده و همین موضوع روابط و سرنوشت آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

برنامه «رویای کاغذی» که به بازخوانی قطعه ای از یک کتاب شامل داستان کوتاه، رمان و شعر از آثار شاخصی که با استقبال مخاطبان روبرو شده اند، پر تیراژ بوده اند و چندین بار تجدید چاپ شده‌اند، اختصاص دارد با اجرای راضیه گردکاهد، تهیه کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی برنامه ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ساعت ۲۳:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است