رنگ‌آمیزی و چیدمان صحنه «شهرزاد» تغییر کرد

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس «شهرزاد ۲» به کارگردانی حسن فتحی درباره طراحی های خود در این مجموعه گفت: همکاری من با «شهرزاد ۲» قبل از سال ۹۶ به پایان رسید و اکنون پروژه های دیگری به من پیشنهاد شده است که منتظرم ببینم کدام یک به قطعیت می رسد.

وی درباره ویژگی های لوکیشن ها و لباس ها در «شهرزاد ۲» عنوان کرد: من با توجه به سبک کاری که دارم تغییراتی در طراحی ها ارایه دادم. مسلما هر کسی سلیقه ای دارد و سبک من هم این است که باید تعهد بالایی نسبت به تاریخی که در آن کار می کنم داشته باشم.

این طراح صحنه و لباس اضافه کرد: در «شهرزاد ۲» لوکیشن هایی به کار اضافه و تغییراتی هم در رنگ آمیزی و چیدمان لوکیشن های قبلی اعمال شد تا بتوانیم به تاریخ روایت شده تعهد داشته باشیم. بازسازی هایی هم نسبت به بعضی لوکیشن ها از جمله منزل بزرگ آقا صورت گرفت و چون حالا قباد در این خانه سکونت دارد نیاز بود تغییراتی رخ دهد.

وی که بعد از «یوسف پیامبر» تنها با مجموعه «کلاه قرمزی» در تلویزیون همکاری داشته است، یادآور شد: من کارها را با وسواس انتخاب می کنم چون کارهای سطحی تعدادشان بالا رفته و تلویزیون به آثار کم هزینه روی آورده است.

میرفخرایی درباره «کلاه قرمزی» بیان کرد: از آنجایی که در این سال ها با ایرج طهماسب همکار و دوست بودم در پروژه «کلاه قرمزی» همکاری داشته ام اما متاسفانه امسال پخش نشد و پیامدش نوعی گرفتاری است.

وی اظهار کرد: اگر تلویزیون واقعا پول ندارد سفارش قبول نکند چراکه تعداد زیادی از هنرمندان بدون جواب پشت درهای بسته مانده اند.

این طراح صحنه و لباس کارهای فاخر و تاریخی درباره لوکیشن های آپارتمانی سریال ها و دکورهای برخی از برنامه های تلویزیونی بیان کرد: برخی از این دکورها فقط برنامه پرکن هستند اما به کار ضربه می زنند و این درحالی است که می خواهیم برنامه ای بانشاط تولید کنیم که مردم ماهواره نبینند. البته این کارها هم به بودجه و هم خلاقیت نیازمند است تا اثر خوبی دربیاید.