بازیگر اسکاری فیلم «رفقای خوب»از دهه ۱۹۹۰ تقریبا بازنشسته شده و پس از مدت‌ها در سال ۲۰۱۵ صدای او دریک فیلم انیمیشن شنیده شد. وی از سال ۲۰۱۰ که نقشی کوتاه در یک فیلم کمدیداشت، در فیلمی بازی نکرده و فیلمی که دنیرو سال ۲۰۰۶ با عنوان «چوپان خوب»کارگردانی کرد، تنها فیلم جدی او بود.

اما به گفته تما شون‌میکر تدوین‌گری که سال‌هاست با اسکورسیزی همکاری می‌کند، او قرار است در فیلم گانگستری «ایرلندی» هم بازی کند.

این تدوین‌گر با اشاره به فیلم«سکوت» جدیدترین ساخته کارگردان نامدار سینما افزود: اسکورسیزی دوست داردفیلم‌های بیشتری شبیه «ایرلندی» با تمرکز بر مسایل روحی، پایه‌ای وتاثیرگذار بسازد، اما نه این که در قرن هفدهم ژاپن بگذرد.

وی افزود قطعا فیلم بعدی اسکورسیزی «ایرلندی» است که با بازی رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی ساخته می‌شود.​

امتیاز این فیلم در اختیار نتفلیکس است و سال‌هاست که درباره ساخت آن صحبت شده است.

نزدیک به یک سال پیش اسکورسیزی اعلام کرد قصد دارد این فیلم را با بازی یک گروه از بازیگران سرشناس بسازد.

انتظار می رود این فیلم سال ۲۰۱۹ اکران شود.

این پروژه نخستین همکاری مجدددنیرو و اسکورسیزی پس از ساخت فیلم «کازینو» در سال ۱۹۹۵ خواهد بود. همکاریطولانی مدت این دو در دهه ۱۹۷۰ منجر به ساخته شدن فیلم‌هایی چون«خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «تنگه وحشت» و«رفقای خوب» شد.

استیو زیلان فیلمنامه نویسمشهور که فیلمنامه «دار و دسته نیویورکی» اسکورسیزی را نوشته بود، فیلمنامهاین فیلم را بر مبنای کتاب «شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌کنی» نوشته چارلزبرنت نوشته است. فرانک شیران ظرف پنج سال مصاحبه‌ای که با نویسنده کتابانجام داد اعتراف کرد که بیش از بیست و پنج نفر را برای دوستش و رییسجنایتکاران جیمی هوفا کشته است.

گفته می‌شود احتمالا آل پاچینو در نقش هوفا اولین همکاری خود با اسکورسیزی را تجربه می‌کند.

دنیرو که تابستان پیش درجشنواره‌ای‌ سینمایی حضور یافته بود در حالی که با پشی روی سن حاضر شده بودگفت: من و مارتی می‌خواهیم با هم در یک فیلم دیگر همکاری داشته باشیم وفکر می‌کنم این فیلم به نوعی یک تالار مشاهیر باشد.