سری ششم «دستخط» سال ۹۹ پخش می‌شود/ سیاست‌ورزی در فضای صمیمانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
مریم حداد در گفتگو با صبا:

سری ششم «دستخط» سال ۹۹ پخش می‌شود/ سیاست‌ورزی در فضای صمیمانه

تهیه‌کننده برنامه «دستخط» درباره رویکرد و فضای این برنامه و همچنین فصل جدید آن می‌گوید.

مریم حداد تهیه‌کننده «دستخط» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره رویکرد این برنامه که از شبکه تهرانخش می شود، گفت: تاکنون نزدیک به ۱۲۰ قسمت از برنامه «دستخط» با شخصیت‌های برجسته درحوزه‌های متفاوت روی آنتن رفته است. این برنامه علاوه برمرور تاریخ شفاهی انقلاب از زبان چهره‌های موثر آن، به بررسی مسایل روز و موضوعات حوزه تخصصی مهمانان برنامه می پردازد.

وی درباره دلایل موفقیت و پخش مستمر این برنامه در تلویزیون توضبح داد: تلاش می‌کنیم تا چهره‌های موثر و مطلع از جریان ها و تفکرات مختلف در برنامه حضور داشته باشند و نظراتشان را بازگو کنند تا «دستخط» به برنامه‌ای‌ یک سویه تبدیل نشود.

تهیه‌کننده برنامه «دستخط» فضای صمیمانه گفتگو و ورود به حوزه‌های نرم از جمله سبک زندگی شخصیت‌های نام آشنا را از ویژگی‌های متفاوت این برنامه با سایر برنامه‌های سیاسی تلویزیون عنوان کرد و افزود: اگرچه چالشی بودن همواره به عنوان یکی از عوامل جذابیت برنامه‌های سیاسی مدنظر برنامه‌‌سازان است اما الزاما تنها سبک گفتگوی سیاسی و اجتماعی چالش و مناظره نیست چه بسا به کارگیری سایر سبک‌ها با توجه به هدف و موضوع گفتگو بتواند در تلطیف فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور موثر باشد.

وی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم هر موضوع را از زوایای مختلفی مورد بحث قرار دهیم البته الزاما همه دیدگاهای مطرح، در یک برنامه مجال طرح پیدا نمی‌کند ولی این هدف در برآیند برنامه‌ها محقق می‌شود بنابراین ممکن است قضاوت بینندگان یک برنامه با نظر مخاطبان ثابت «دستخط» درباره رویکرد آن متفاوت باشد. متنوع بودن موضوعات و دعوت از چهره‌های متفاوت را شاید بتوان تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌های دیگر دانست.

حداد در پاسخ به این پرسش که آیا «دستخط» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ویژه برنامه‌ای را در نظر دارد یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر روال عادی برنامه را طی می‌کنیم و ویژه برنامه‌ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر نداریم و رویکرد برنامه تغییری نخواهد کرد اما از جهت اینکه مخاطبان در جریان دیدگاه‌های مختلف سیاسی قرار گیرند تلاش می‌کنیم تا چهره‌های سیاسی با گرایش‌های متفاوت را دعوت کنیم که اگر درباره انتخابات مجلس نیز نکاتی دارند در برنامه مطرح شود.

وی با اشاره به پخش برنامه «دستخط» در سال جاری تشریح کرد: سری پنجم برنامه «دستخط» تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و سری جدید برنامه با همان تیم قبلی در سال ۹۹ دنبال خواهد شد.

این تهیه‌کننده در پایان از بازخورد مخاطبان تصریح کرد: به دلیل اینکه «دستخط» برنامه‌ قدیمی در تلویزیون است در رسانه‌ها و مطبوعات بازخورد زیادی دریافت می‌کنیم که البته به نسبت مهمان و موضوع برنامه، بازخوردها نیز متفاوت است. در نتیجه تنوع برنامه، تنوع بازخورد را هم برای ما به همراه داشته است. تاکنون میزان انعکاس و استقبال از برنامه برای ما رضایت‌بخش بوده است و با توجه به استقبال مخاطبان ما هم سعی می‌کنیم قسمت‌ها و خبرهای مهم هر برنامه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

«دستخط» به تهیه‌کنندگی مریم حداد، اجرا، سردبیری و نویسندگی محمد حسین رنجبران، تدوین و کارگردانی هنری حمید رضا خوشبازان هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن هم شنبه‌ها ساعت ۱۳ از همین شبکه خواهد بود.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است