«چهار روز با روح همینگوی» به سر ببرید/ دو داستان در دل یک داستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵

«چهار روز با روح همینگوی» به سر ببرید/ دو داستان در دل یک داستان

رمان «چهار روز با روح همینگوی» با ترجمه مهسا خراسانی به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، «چهار روز با روح همینگوی» عنوان رمانی نوشته تام وینتون است که با ترجمه مهسا خراسانی به زودی از سوی نشر «نیماژ» منتشر و روانه بازار کتاب می شود.

این رمان داستان مردی به اسم جک فیلن است که در اثر تصادفی به کما می رود و در مدت چهار روزی که در عالم بیهوشی به سر می برد با روح همینگوی ملاقات می کند. خواننده با مطالعه این کتاب از زاویه ای جدید با زندگی و روحیات و خلق و خوی همینگوی آشنا می شود. این نویسنده معروف که همیشه برای رفتارهای مردسالارانه و خشن زبانزد خاص و عام بوده است، جنبه دیگری هم دارد که تاکنون از دید ما پنهان بوده است. یکی از نکات این داستان درون مایه طنز آن است و همچنین در این رمان دو داستان در قالب یک داستان روایت می شود.

در بخشی از این رمان آمده است: «او عقیده دارد دلیل این که زیاد از این شاخه به آن شاخه پریدی این است که آدم بسیار خلاقی هستی. برای همین هم هست که معمولا خیلی زود حوصله ات از کاری که انجام می دهی سر می رود. چه بفهمی و چه نفهمی در کنار این خلاقیت آدم متفکری هم هستی. به همین خاطر من را فرستاده تا با تو ملاقات کنم. من نویسنده بودم و او فکر می کند تو هم باید نویسنده می شدی. عقیده دارد هنوز هم می توانی نویسنده بشوی و نوشته هایت می تواند زندگی مردم را تغییر دهد.»

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

یک نظر